Presiding Bishop Michael Curry’s Christmas message

first_img Erin Kirby says: Richard K.gan says: January 5, 2018 at 8:07 pm Thank you Bishop Curry, for continued inspiration and education!! We are blessed with your work! Assistant/Associate Rector Washington, DC Kate Canby says: Priest-in-Charge Lebanon, OH Mark Alderfer says: Remember Holy Land Christians on Jerusalem Sunday, June 20 American Friends of the Episcopal Diocese of Jerusalem Canon for Family Ministry Jackson, MS Join the Episcopal Diocese of Texas in Celebrating the Pauli Murray Feast Online Worship Service June 27 Julie Gittens says: Episcopal Office of Public Affairs, December 13, 2017 at 9:16 pm Oh holy man speak to us. Tell me the story over and over again. Never let us go out of Jesus’s sight with your wonderful message. May this Advent time be to all who hear your words of comfort and joy become anew this Christmas season. Rector Albany, NY December 13, 2017 at 11:30 pm Deeply,deeply moving. Thank you for this message. Am sure I will refer to it often in my conversations and actions. December 12, 2017 at 6:58 pm I loved the message but I was completely distracted by the back and forth shot of the Bishop. Assistant/Associate Rector Morristown, NJ Sandi Mizirl says: Presiding Bishop Michael Curry’s Christmas message ‘Have a blessed Christmas, a wonderful New Year, and go out and make music in the heart of the world’ Curate Diocese of Nebraska Director of Music Morristown, NJ Rector Bath, NC Posted Dec 12, 2017 December 13, 2017 at 9:24 pm Great word to end the year strong and begin the new year with an agenda for Kingdom building. Comments are closed. The Church Pension Fund Invests $20 Million in Impact Investment Fund Designed to Preserve Workforce Housing Communities Nationwide Church Pension Group Edward Stephen Cumming says: Featured Events Rector Martinsville, VA December 12, 2017 at 8:16 pm Beautiful sermon. Very uplifting… Presiding Bishop Michael Curry Press Release Service Lowell Lakes says: Rector/Priest in Charge (PT) Lisbon, ME Inaugural Diocesan Feast Day Celebrating Juneteenth San Francisco, CA (and livestream) June 19 @ 2 p.m. PT Cathedral Dean Boise, ID Rector Belleville, IL December 20, 2017 at 1:43 am Beautiful message. Very moving and inspring. Peace be with you. Course Director Jerusalem, Israel Rector Washington, DC The text of the presiding bishop’s message follows.Presiding Bishop Michael CurryChristmas Message 2017In 2 Corinthians, the Apostle Paul says,If anyone is in Christ, there is a new creation. The old has passed away, behold, the new is come.At a point in that passage, St. Paul says, “God was in Christ, reconciling the world to Himself,” and he also says at another point in the same passage, “and we have been given the ministry of reconciliation.”Have you ever gone to the movies or read a story or a novel, and the novel starts with the end, so you know where the story ends, but then the rest of the story or the novel is actually the story behind the story. We know about Christmas. We know about Mary. We know about Joseph. We know about the angels singing Gloria in excelsis deo. We know from our childhood the animals in the stable. We know of the magi who come from afar, arriving around Epiphany, bearing gifts of gold, frankincense and myrrh. We know of the angels singing in the heavens, and the star that shown above them. Therein is the story.But the story behind the story is what St. Paul was talking about. God was in Christ reconciling the world to himself, and Jesus has now given us that same ministry of reconciliation. God was reconciling the world to himself by becoming one of us. The divine became human. God entered history. Eternity became part of time. God was reconciling the world to himself by actually living it himself. In Jesus, God came among us to show us the way, to be reconciled with the God who has created us all and everything that is. And God has likewise come in the person of Jesus, to show us how to be reconciled with each other, as children of the one God who is the Creator of us all. That’s the story behind Christmas.God is showing us the Way to become God’s children, and as God’s children, brothers and sisters of each other. God is showing us in Jesus how to become God’s family and how to change, and build, and make a world where everybody is a part of that family. Where children don’t go to bed hungry. Where no one has to be lonely. Where justice is real for all and where love is the ultimate law.Know there is a story behind the story, and it’s a story worth singing about, and giving thanks for, and then living.One of my favorite writers, the late Howard Thurman, composed a poem many years ago about Christmas, and he says it probably better than I:When the song of the angels is stilled,When the star in the sky is gone,When the kings and the princes are home,When the shepherds are back with their flocks,Then the work of Christmas begins:To find the lost,To heal the broken,To feed the hungry,To release the prisoner,To rebuild the nations,To bring peace to others,And alas, to make music in the heart.The story behind the story is that God so loved the world, and so loves you, and so loves me.Have a blessed Christmas, a wonderful New Year, and go out and make music in the heart of the world.The Most Rev. Michael B. CurryPresiding Bishop and PrimateThe Episcopal Church CAROLYN MARKSON says: Ya no son extranjeros: Un diálogo acerca de inmigración Una conversación de Zoom June 22 @ 7 p.m. ET Rector and Chaplain Eugene, OR Priest Associate or Director of Adult Ministries Greenville, SC December 24, 2017 at 3:15 am How blessed we are to have Michael Curry as our leader December 23, 2017 at 9:32 am Beautiful message. Peace to all(But the video editor needs help – I felt like I was watching a tennis match)center_img Associate Rector Columbus, GA Rector Smithfield, NC DL Bryant says: Featured Jobs & Calls Virtual Celebration of the Jerusalem Princess Basma Center Zoom Conversation June 19 @ 12 p.m. ET In-person Retreat: Thanksgiving Trinity Retreat Center (West Cornwall, CT) Nov. 24-28 Youth Minister Lorton, VA Seminary of the Southwest announces appointment of two new full time faculty members Seminary of the Southwest December 14, 2017 at 9:36 am Beautiful, moving message. Inspiring. Such a shame about the video editing because it would have been more meaningful if I could have looked at our Presiding Bishop’s face as he spoke, but the flipping back and forth every single sentence was too distracting. No worries I just started it over and listened without watching. December 22, 2017 at 3:14 pm Well done. Submit a Job Listing The Church Investment Group Commends the Taskforce on the Theology of Money on its report, The Theology of Money and Investing as Doing Theology Church Investment Group Martha Thalheimer says: Bishop Diocesan Springfield, IL AddThis Sharing ButtonsShare to PrintFriendlyPrintFriendlyShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitterShare to EmailEmailShare to MoreAddThis [Episcopal Church Office of Public Affairs] “Have a blessed Christmas, a wonderful New Year, and go out and make music in the heart of the world,” Presiding Bishop and Primate Michael Curry said in his Christmas Message 2017. Tags An Evening with Presiding Bishop Curry and Iconographer Kelly Latimore Episcopal Migration Ministries via Zoom June 23 @ 6 p.m. ET Director of Administration & Finance Atlanta, GA TryTank Experimental Lab and York St. John University of England Launch Survey to Study the Impact of Covid-19 on the Episcopal Church TryTank Experimental Lab Sally Y Eslinger says: Comments (13) Submit a Press Release Rector (FT or PT) Indian River, MI Curate (Associate & Priest-in-Charge) Traverse City, MI New Berrigan Book With Episcopal Roots Cascade Books Episcopal Migration Ministries’ Virtual Prayer Vigil for World Refugee Day Facebook Live Prayer Vigil June 20 @ 7 p.m. ET Associate Rector for Family Ministries Anchorage, AK Rector Tampa, FL 4:11 Episcopal Charities of the Diocese of New York Hires Reverend Kevin W. VanHook, II as Executive Director Episcopal Charities of the Diocese of New York This Summer’s Anti-Racism Training Online Course (Diocese of New Jersey) June 18-July 16 Richard Basta says: Rector Shreveport, LA Rector Collierville, TN Rector Pittsburgh, PA Rector Knoxville, TN Rector Hopkinsville, KY December 14, 2017 at 10:24 am Thank you for your beautiful message of reconciliation for the new year. Peace. Associate Priest for Pastoral Care New York, NY Submit an Event Listing Family Ministry Coordinator Baton Rouge, LA Missioner for Disaster Resilience Sacramento, CA Assistant/Associate Priest Scottsdale, AZ December 13, 2017 at 9:47 pm Beautiful message.last_img read more

Former All Black Jerry Collins tragically killed in car crash

first_imgFriday Jun 5, 2015 Former All Black Jerry Collins tragically killed in car crash It’s with deep sadness that today we’ve learned of the passing of the great All Black flanker, Jerry Collins. The 34-year-old, along with his partner Alana Madill, died in a car crash in France last night. Their baby daughter Ayla remains in critical condition. Details of the incident will no doubt emerge throughout the course of the next few days, but his long-standing manager Tim Castle, via New Zealand Rugby, released a statement earlier.“I have been in touch with Jerry’s father Frank and other members of his family who are in Samoa at the moment. It’s obviously a terribly difficult time for them and together with New Zealand Rugby we are doing all we can to support them. “I have also been in touch with the Ministry of Foreign Affairs who are also doing everything they can to ensure that baby Ayla is getting all the care and support she needs. I am very grateful for their support.“The family would also like to thank everyone for their messages of support and have asked for privacy at this time.”Born in Apia, Samoa, Collins went on to play for Wellington in 1999, before making his Super Rugby and All Blacks debuts in 2001. He played a total of 74 matches for the Hurricanes, and 50 for the All Blacks, including 48 Tests.He captained New Zealand against Argentina in 2006, and later played his rugby at the Ospreys in Wales, as well as spending time playing in Japan with the Yamaha club, and France with Toulon. Most recently, he had signed to join Narbonne this year.SANZAR CEO Greg Peters said: “Jerry Collins is an undisputed legend of the game for Wellington, the Hurricanes and the All Blacks. He inspired all of those around him with his passion and love for the game throughout a highly decorated career for club and country.“Jerry was a wonderful person who will be sadly missed by all who knew him. Thoughts and prayers go out to both he and Alana’s family and especially to their young daughter who is bravely fighting for life.“Rest in peace JC, as the rugby world mourns and remembers one of its greats.”Wales captain Sam Warburton tweeted: “What a huge loss. Inspiration to many young players growing up including myself. RIP Jerry Collins and his wife Alana. Best wishes baby Ayla.”Collins has featured on Rugbydump since the early days, so is a firm favourite as he’s always been one of the hardest tacklers in the sport, and throughout his Hurricanes and All Blacks career was often right in the thick of it when it mattered most.We send sincere condolences to his family, friends and former team mates, and loved ones of partner Alana, and of course thoughts are with baby Ayla as she fights for her life.May he Rest in Peace.ADVERTISEMENT Posted By: rugbydump Share Send Thanks Sorry there has been an error Related Articles 81 WEEKS AGO scottish prop saves fire victim 84 WEEKS AGO New Rugby X tournament insane 112 WEEKS AGO Vunipola stands by his comments supporting… From the WebThis Video Will Soon Be Banned. Watch Before It’s DeletedSecrets RevealedUrologists Stunned: Forget the Blue Pill, This “Fixes” Your EDSmart Life ReportsYou Won’t Believe What the World’s Most Beautiful Girl Looks Like TodayNueeyDoctors Stunned: She Removes Her Wrinkles With This Inexpensive TipSmart Life ReportsIf You Have Ringing Ears Do This Immediately (Ends Tinnitus)Healthier Living10 Types of Women You Should Never MarryNueeyThe content you see here is paid for by the advertiser or content provider whose link you click on, and is recommended to you by Revcontent. As the leading platform for native advertising and content recommendation, Revcontent uses interest based targeting to select content that we think will be of particular interest to you. We encourage you to view your opt out options in Revcontent’s Privacy PolicyWant your content to appear on sites like this?Increase Your Engagement Now!Want to report this publisher’s content as misinformation?Submit a ReportGot it, thanks!Remove Content Link?Please choose a reason below:Fake NewsMisleadingNot InterestedOffensiveRepetitiveSubmitCancellast_img read more

The war and the media — Double standards for Mosul, Iraq, and Aleppo, Syria

first_imgFake news is on everyone’s lips. This term usually refers only to fictitious or highly falsified messages that are politically motivated and specifically designed to deceive. In addition, they are only suspect if they appear on “social media” and on news portals of enemy states. According to the political and mainstream media, “fake news” means false reports that are not spread by the established media.There is no question that “social media” provides a particularly fertile ground for the easy and rapid dissemination of false reports. But looking back in history, we find that the false reports that did the worst damage came from mainstream politicians and media. A notorious example of this concerns the “incubator lies” invented by an advertising agency about Iraqi soldiers who allegedly tore babies from incubators in 1990 in Kuwait. This story was then widely circulated by most media and was instrumental in influencing public opinion in the U.S. in favor of the first U.S. war against Iraq.However, far more frequently than with mere false reports, unilateral or greatly exaggerated contributions attempt to create a desired mood. Even if it is not so valued by the mainstream, the omission of essential parts of a story — which are necessary for understanding and how the story is presented — ultimately also spreads disinformation.The extent to which such disinformation is used to enforce prevailing politics can be seen very well in the way politicians and the media deal with the battles over Mosul and Aleppo. These are not only drastic examples of the brutality of the wars in Iraq and Syria, but also of an extreme double standard of evaluation and reporting that is far more geared to promoting the strategic interests of the ruling circles in their own countries rather than to describing actual warfare.A second RwandaThe initial situation was similar in the two major cities. Both East Aleppo and Mosul were under the control of Islamist forces. Both cities were besieged, bombed and eventually stormed by government forces with foreign support. However, the portrayal by politicians and the media could hardly have been more different. During the Battle of Mosul, 7,000 to 10,000 reactionary fighters in the Islamic State (IS) had placed themselves in among approximately 1.5 million inhabitants.  According to Western intelligence estimates, this battle was consistently greeted favorably.On the other hand, the Syrian government’s offensive to liberate East Aleppo from the hands of some 8,000 reactionary Islamist militants was condemned as a cruel and criminal attack on the “opposition,” the “rebels” or even the population of the city. What the character of this “opposition” was — as well as its actual relationship to the population (at that time  150,000 to 200,000 people) — was blanked out. This gave the false impression that the “rebels” in East Aleppo were progressive forces and were in neighborhoods that the majority of residents considered “liberated.”Behind this distortion of the facts was the enormous strategic importance of the struggle for Aleppo. Had the reactionary militias actually succeeded in bringing the entire metropolis under their control, the regime-change alliance would have been well placed to intensify the war against the Assad government. Aleppo and the surrounding area as far as the Turkish border would have been a sufficiently large and important “liberated zone” to serve as the basis for a serious alternative government.On the other hand, the defeat of the local militias actually meant the end of this campaign — and with it a shattering defeat for the NATO countries and their allies. With the start of the government offensive in September 2016, the coverage in the West almost unanimously expressed only one opinion: Government troops and the Russian Air Force sent the city to hell.These were the headlines for the storming of Mosul: “The offensive is progressing rapidly” or “The liberation is imminent.” Another was, “In northern Iraq, people celebrate: the IS is pushed back.”For the Syrian offensive, one headline was: “Blood in gray dust of Aleppo” (Süddeutsche Zeitung, Sept. 26, 2016).  Another was, “Foreign Minister Steinmeier: ‘The images of Aleppo are hard to beat for cruelty’” (Spiegel online, Aug. 9, 2016), and yet another was “Green leader Özdemir: Assad and Putin bomb Syria back to the Stone Age” (Spiegel online, Oct. 15, 2016).Samantha Power, then the United States ambassador to the United Nations, even compared the events in East Aleppo with Rwanda and Srebrenica, almost one-to-one with the propaganda of the reactionary group, Ahrar Al-Sham. Frequently, it was not even mentioned that the offensive was concentrated only on the eastern part of Syria’s second-largest city, where no more than 15 percent of the city’s population lived. This gave the false impression that all of Aleppo was about to collapse.Reactionary militias seen as ‘last hope’It was no secret that the defenders of East Aleppo, cast as heroes, were predominantly reactionary militias.  Among them, the dominant forces were the Syrian al-Qaida offshoot, the Nusra Front, renamed Jabha Fatah Al-Shamm, and Ahrar Al-Sham.  These groups are barely more acceptable to the population than the Islamic State in terms of reactionary ideology and brutality.Western media, however, did not shy away from publicly backing these forces, despite their well-known backgrounds. For example, in an Aug. 2, 2016 post, Spiegel online openly admitted that the most powerful militias “are fighting for a Syrian state in which their fundamentalist interpretation of Islamic law, the Shariah,” should apply, but still describes them as “Aleppo’s last hope.”In contrast to the German mainstream media, only a few inhabitants of Aleppo would say that the areas controlled by reactionaries had been liberated. The enclave had not come into being as a result of an uprising in the city itself. In Aleppo, there were no significant protests against the government in 2011. The metropolis was considered a stronghold of government supporters and was spared over a year of unrest. Its fate was determined by its proximity to Turkey. Reactionary militias were established in the border region, and from there conquered the eastern part of the city. The majority of the population fled, most of them to neighborhoods that the Syrian army held in the western part of the city.According to reports of those affected who do not sympathize with the reactionary Islamists, the militias established a terror regime, which required compulsory wearing of veils and Sharia courts. They used East Aleppo as a base from which to push into the other neighborhoods, using car bombs and suicide squads. So the majority of residents considered the expulsion of terrorists as liberation.The romanticized portrayal of these religious reactionaries as “Defenders of Freedom” led to sources from these circles gaining tremendous credibility in Western media and among human rights organizations, such as Amnesty International (AI) and Human Rights Watch (HRW). Both groups carried out extensive campaigns to delegitimize the Assad government, based almost entirely on information from the opposition groups.As a result, HRW repeatedly showed pictures of destroyed buildings and streets that allegedly demonstrated the effects of barrel bombing — but which actually had been recorded elsewhere — i.e., in the Kurdish Kobani or even in Gaza. Whether it was reports of alleged barrel bombings, attacks on hospitals or other similar allegations, the primary sources in most cases were exclusively opposition groups, such as the Aleppo Media Center, which were more or less closely tied to the militias. On the other hand, independent journalists could rarely enter the areas controlled by opponents of the Syrian government.Professional PR workHowever, it would be naïve to assume that the thoroughly professional and successful public relations work was solely the work of the militias and allied “civil society groups.” Arab and Western governments have been fairly open about playing a crucial role in funding and training anti-government media initiatives from the outset. Often, what appeared to be the spontaneous establishment of an independent media bureau by local activists was, in reality, a news source built by Syrian exile opposition groups and Western nongovernmental organizations in close cooperation with Western government agencies.For example, the radio project Syria Radio Network (Syrnet) was developed by the Berlin organization “Media in Cooperation and Transition” (MICT), supported by the Federal Foreign Office, and  co-financed by the Federal Ministry for Economic Cooperation and Development, the Belgian and French Foreign Ministry and the Friedrich-Ebert-Foundation, affiliated with the German Social Democratic Party (SPD).In the case of Aleppo, the media aimed to create opinion mainly directed against the actions of the Syrian and Russian armed forces.  This was done with extreme one-sidedness and omission of essential facts. The first step was the media giving large coverage to the offensive — in relation to other war events in the world.  Then, the media compounded this by playing up the consequences of the offensive with incessant repetition of the reports, images and videos of opposition groups.The attacks by the “rebels” on the people of West Aleppo remained unmentioned, and often, also omitted was the presence of armed militias in general. This inevitably gave the impression that the attacks by government forces and their Russian allies were consistently directed at civilian targets. Almost all the casualties and war damage were blamed on Syria and Russia, as if they were the only ones using weapons.Many reports disseminated by the “opposition” could also be directly exposed as falsified or misleading. When looking over the media coverage of Aleppo, it becomes apparent that a significant part was published purely for its emotional impact, with particular emphasis on reports involving children. For example, in December 2016, a picture of a little girl lying among corpses in Aleppo’s ruins was circulated on “social media.” However, that “recent” photo was taken in 2014 in Lebanon and comes from a staged video clip by the Lebanese singer Hiba Tawadschi about the “Arab Spring.”A similarly instructive example is the story of the touching image of Omran, the “boy of Aleppo.” It became an icon of the battle for the city in August 2016. There was hardly a newspaper that did not publish the picture. According to the photographer, Omran was injured by a Syrian or Russian air raid and was rescued from the rubble by the “White Helmets.” The boy’s father, Mohammed Daknisch, immediately denied the story.  He adamantly said his son had been only slightly injured and not during an air raid. He accused the “White Helmets” and the international media of misusing his son for propaganda purposes.Later, little was reported about an interesting aspect of this story: Photographer Mahmud Raslan had posted a “selfie” shortly before posting this photo.  It showed him grinning with members of the infamous reactionary militia Harka Nur Al-Din Al-Senki. Raslan worked in the “Aleppo Media Center” (AMC), which was one of the most important sources of information for the Western media. In the West, it is treated as an “independent network” of so-called citizen journalists, but it is firmly in the camp of the regime’s opponents and is closely networked with the reactionary Islamists. It was founded with the help of the Syrian Expatriates Organization (SEO), which is headquartered in Washington and probably receives substantial sums from U.S. government agencies,The ‘White Helmets’Even better equipped and much more prominent than the AMC is the already mentioned second organization, which contributed to staging Omran as a bomb victim, the “White Helmets.”  This group diligently supplied the media with reports and footage from the war zones.Contrary to their self-portrayal, however, the “White Helmets” are not a home-grown Syrian organization. It was founded by a former British military officer and is headquartered in Britain. The funds came first from the Gulf States, and then mostly from Washington and London; each contributed more than $30 million. By the end of 2016, the Foreign Office of the Federal Republic of Germany had already transferred 12 million euros. While state support for established aid organizations declined in the past four years, this strange civil defense force has received more than 100 million euros in total.Of course, the “White Helmets” also claim to help wounded people. According to their own publicity, they have saved the lives of tens of thousands. By the end of 2017, its count reached 99,200, they said. This number, however, is unverifiable. But it is clear that they are only active in areas under the control of anti-government militias, and even there, obviously do not feel responsible for the entire population.Bassam Hajak is a doctor in the Aleppo Medical Association, who was responsible for the care of refugees who had reached the city’s western part via the Syrian army’s humanitarian corridors.  He says that neither his family members who remained in East Aleppo nor anyone else he spoke with got any help from the “White Helmets.” Jan Oberg, a Swedish conflict researcher, found no trace of them on the ground immediately after the liberation. They did not provide care for those who urgently needed help after the fighting ended. Instead, they made sure they were evacuated along with the anti-government fighters.On the other hand, these ethereal civilian activists are very familiar with the local reactionary groups, with whom they are closely intertwined. In numerous pictures and videos, they are seen with Al-Nusra flags, as they celebrate success with Islamist fighters or are posing over Syrian soldiers who had been fatally shot.In addition, some of their activists can be seen in videos wearing their white uniforms, and in other photos they can be recognized as armed fighters. However, all of this did little to detract from their reputation in the West. The “White Helmets” received the Alternative Nobel Prize, and a short documentary about them received an Oscar. In December 2016, then German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier (SPD) presented their head, Raed Al-Saleh, with the “Franco-German Prize for Human Rights and the Rule of Law.”Considering the verified knowledge about the war in Aleppo, the offensive with air raids on the eastern part of the city, artillery shelling and street fighting for the remaining population, it was a horror, which caused widespread devastation and killed thousands. But this also applies to the “rebels’” nonstop rocket and mortar attacks on the western part of the city. According to UNESCO, after the four-year fighting ended, 60 percent of the Old Town, through which the front ran, was badly damaged and up to 30 percent completely destroyed.However, it is deliberately misleading to exclusively blame the Syrian and Russian forces for the destruction. In many pictures of the destruction used to charge them, it was completely concealed that a significant portion of the damage had been caused in the summer of 2012 by the reactionary Islamist militias’ invasion. Parts of the old city were already devastated by fire, and the reactionaries had plundered and pillaged the famous souk, the world’s largest covered market district.According to Oberg’s observations, most of the recent damage occurred during the street fighting. Contrary to the impression conveyed by the media, he estimates that, at most, 10 percent of the destruction can be attributed to air raids.The Iraqi city of Mosul was even more severely destroyed. Up to 80 percent was destroyed in the storming of the city. The United Nations Organization says that the extent of the damage overshadows all previous war damage in Iraq. Of the 54 residential districts of West Mosul, 15 were completely razed to the ground, destroying nearly 32,000 houses. In the 23 partially destroyed districts and 16 slightly damaged districts, another 16,000 buildings were totally destroyed. It is likely that the homes of over half a million people were demolished.No compassion shown after U.S./NATO bombingsMost of the destruction in Mosul is reportedly due to the Iraqi forces’ artillery bombardment. The rest here — as in Aleppo — is the responsibility of the reactionaries. However, as the photos show, aerial bombardment destroyed a significant part  of the affected buildings.  In the final weeks, the U.S.-led alliance of NATO countries and Australia, Jordan and Morocco literally bombed the ground troops, clearing the way meter by meter, with no regard for the hundreds of thousands of inhabitants trapped there.In total, more than a million people fled the city over the nearly nine-month attack. The number of victims is difficult to estimate. Iraqi Kurdish intelligence agencies estimate at least 40,000 civilians died. A U.N. Human Rights Commission investigation reports that at least one in four civilians who died in the fighting was killed by the U.S.-led coalition’s airstrikes.Reports of the Mosul bombing show a complete lack of compassion for the trapped people, with estimates given of low numbers of casualties. There were almost no photos of Mosul, including of dead or wounded children, and no reports of the devastation caused by the bombing or stories of the suffering of those affected. The Western media mainly showed celebrating soldiers and Shiite or Kurdish militiamen. Hardly any mention was made of conflicts with the Sunni population. It was only because of their background and the resulting dislike of the Shiites and Kurds that it was possible for the reactionary Islamists to establish themselves in the big city and other areas.The media were absolutely uncritical, portraying the battle for Mosul as the struggle of a democratically elected government against the Islamic State. There was no controversy in media or political reports about the fact that sectarian Shiite forces led this struggle, that they dominated the Iraqi government, provided the bulk of the troops, or that the battle was largely carried out as one against the insubordinate Sunnis. Also largely ignored were the expulsions of Sunnis from ethnically and religiously mixed areas carried out in the wake of the reconquest.Reality turned on its headIf one compares the struggles of Aleppo and Mosul, one finds that in the different characterizations of the warfare, the actual conditions were reversed. While the Syrian and Russian forces were certainly not particularly cautious — and it’s noted that not all allegations of the destruction of civilian facilities are propaganda — they have been, as the extent of the devastation shows, much less extensive than those of the U.S.-led alliance and its Iraqi ground forces.In reconquering Syrian cities, the Russians and Syrian troops tried to avoid waging decisive battles in urban centers. Fighters who willingly gave up their weapons were offered impunity. Those who did not were offered safe escort out of the area. In Aleppo, too, the Damascus government allowed thousands of reactionary militia fighters with their light weapons and their families to leave the contested neighborhoods unmolested.  In Iraq, on the other hand, there was no effort to use negotiations to avoid devastating battles to the end.In Aleppo, the takeover of control did not lead to major government retaliation. Members of two militias, not the army, murdered 85 government opponents. These incidents were prosecuted in the courts. In Iraq, on the other hand, the recapture of each city was followed by revenge actions on the remaining population. The infamous Shiite militias were the perpetrators there. However, accusations by locals and human rights organizations are also directed against regular Iraqi military units and Kurdish fighters. In many denominationally mixed areas, the deportations and executions of Sunnis often took on the character of ethnic cleansing — with total impunity.FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare this The Pentagon made its largest bombing attack inside Syria since last April on Feb. 6, striking pro-Syrian government forces at the same time as an attack from Israel on Syria. Thus, once again imperialist powers threaten to reignite their campaign to overthrow the legitimate Syrian government. All the more timely is it that Workers World publish this article by anti-war analyst Joachim Guilliard, published Jan. 22 in the German daily newspaper Junge Welt, and translated by WW managing editor John Catalinotto. The article exposes the double standards of the corporate media in Germany — the same would apply to the U.S. corporate media — handling the earlier offensives to drive the Islamic State forces out of Eastern Aleppo in Syria and Mosul in Iraq, respectively. These double standards are used to justify the U.S. and NATO offensives over the past decades, which have brought misery to the populations of both countries. — WW editorslast_img read more

Nouvelle traduction : Dossier Norbert Zongo : 10 ans d’omerta autour d’un meurtre, 10 ans de mobilisation

first_imgReporters sans frontières s’est associée en décembre dernier à la commémoration de l’assassinat du journaliste burkinabé Norbert Zongo. Une décennie après les faits, autorités judiciaires et politiques affichent un consensus ostensible en vue de noyer définitivement l’affaire. Les associations de journalistes et les manifestants réunis dans la capitale du Burkina Faso ne l’entendent pas de cette oreille. June 7, 2021 Find out more June 11, 2021 Find out more Receive email alerts RSF_en to go further Time is pressing, 20 years after Burkinabe journalist’s murder Burkina FasoAfrica Help by sharing this information Une avenue pour immortaliser un nom devenu le symbole du martyre des journalistes sur le continent africain. Le baptême symbolique de l’ « Avenue Norbert Zongo » à Ouagadougou en décembre 2008 sous l’égide de RSF n’a pas été du goût des autorités. Elles se seraient bien passées de cette énième manifestation en hommage au journaliste. C’est compter sans la détermination des associations burkinabés, des syndicats de journalistes et des organisations de défense des droits de l’homme. Dix ans de mobilisation jamais démentie pour que les circonstances de l’assassinat du journaliste soient éclaircies et les responsables enfin traduits devant les tribunaux. Dix ans de blocages et d’entraves politico-judiciaires en tout genre pour « désamorcer » l’affaire et décourager toute velléité de mise en lumière des responsabilités. Pressions à peine voilées sur les magistrats, contorsions acrobatiques et fantaisistes dans la procédure et surtout menaces sans ambages à l’encontre des journalistes trop « entreprenants », l’arsenal politique mis en œuvre est à la mesure des enjeux de cette affaire.Briser le mur du silence« Il ne faut pas se leurrer, car l’affaire Zongo est une affaire éminemment politique dans la mesure où elle touche le premier responsable du pays », explique Me Farama, un jeune avocat burkinabé qui s’est investi dans le dossier depuis quelques années. François, le frère du président Blaise Compaoré, plusieurs fois cité dans l’affaire, n’a nullement été inquiété jusqu’ici et la plupart des protagonistes du meurtre de Norbert Zongo pérorent tranquillement dans les rues de Ouagadougou, persuadés de leur impunité. C’est aujourd’hui le principal angle d’attaque des associations mobilisées pour l’émergence de la vérité : briser ce mur de silence et de complicités tentaculaires qui entourent l’enquête sur la mort du journaliste et surtout démontrer, comme le dit un proverbe Mossi, que « la vérité n’a pas d’heure ». Devoir de vérité, mais aussi impératif de mémoire et d’action, le dénominateur est commun, sortir de l’omerta. Pétition internationale « Norbert Zongo », lettre ouverte au chef de l’Etat burkinabé ou mobilisation d’intellectuels et d’artistes de renom pour la cause. Un album musical réalisé à l’occasion de ce dixième anniversaire porte le nom significatif de « dossier classé », en référence aux blocages et aux interférences dans l’affaire. Le mouvement n’a pas faibli et aurait même tendance à prendre un peu plus d’ampleur ces dernières années. « Nous nous battrons jusqu’au bout pour que les commanditaires et les sicaires de ce crime odieux soient identifiés et punis », confirme Me Famara. Organisation News News Burkina Faso’s media group’s five-day suspension is too harsh, RSF says Burkinabe legislative threat to press freedom must be declared unconstitutional News June 11, 2021 Find out more April 28, 2009 – Updated on January 20, 2016 Nouvelle traduction : Dossier Norbert Zongo : 10 ans d’omerta autour d’un meurtre, 10 ans de mobilisation Burkina FasoAfrica Follow the news on Burkina Faso Newslast_img read more

Summary of attacks on media

first_img March 26, 2021 Find out more Follow the news on Ukraine ———————–23.06.2014 – Mariopol editor held at anti-terrorism centre for past five daysReporters Without Borders is concerned about Serhiy Dolgov, the editor of the newspapers Vestnik Pryazovya and Khochu v SSSR (“I want to go to the USSR”), who was abducted from his office in the southeastern city of Mariupol on 18 June. After saying nothing for five days, Sergei Spasitel, the head of the Security Service of Ukraine (SBU) in Mariupol, announced that Dolgov was “alive and in good health” and was being held at an anti-terrorism centre in Zaporozhye.Dolgov was abducted from the Vestnik Pryazovya office on the afternoon of 18 June by six masked men in civilian dress with automatic weapons, who took all the computers and beat Dolgov before taking him away with his hands tied. His whereabouts and the identity and motive of his abductors remained unknown for five days.“We firmly condemn the brutality of Dolgov’s arrest, which had all the hallmarks of an outright abduction,” said Johann Bihr, the head of the Reporters Without Borders Eastern Europe and Central Asia desk. “We urge the Ukrainian authorities to clarify the situation without delay, to follow legal procedures, and to respect this journalist’s rights regardless of his media’s editorial policies.”Dolgov’s colleagues think his abduction was linked to his editing of Khochu v SSSR, which mainly publishes historical articles about the Soviet era and which other newspapers in the region recently labelled as a “rebel” publication. ———————-22.06.2014 – Two TV journalists briefly detained in CrimeaTwo journalists with Ukraine’s Hromadske.TV – reporter Tatyana Kozyreva and camera operator Karen Arzumanyan – were detained for about an hour after trying to do a live report in Nakhimov Square in the Crimean city of Sebastopol on 22 June.While doing their report in the square, where retirees were staging a demonstration, they were accosted by some of the retirees, who insulted them and accused them of distorting what is going on in Crimea. The police came and took them to a nearby police station in the Lenin district, where they were questioned about their activities and possible links to “extremist groups” and were then released. Kozyreva said the police were reasonable and returned their equipment.The situation has been particularly difficult for independent and Ukrainian journalists in Crimea since the peninsula’s incorporation into Russia. The Russian authorities obstruct their news gathering by, for example, not allowing them to attend press conference. Three TV stations – 5 Kanal, Kanal 24 and Novyi Kanal – have stopped operating in Crimea because of the threats to their reporters.——————–18.06.2014 – Journalist held overnight by rebels in DonetskAleksandr Peremot, a journalist with the URA-Inform.Donbass news website, was abducted by rebels in Donetsk on the afternoon of 17 June and was held overnight. When detained, he was outside the Donetsk public prosecutor’s office, which is occupied by the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk (PRD). His news organization, which had difficulty communicating with the rebels because “it is not accredited with the PRD,” has promised to reveal the details of Peremot’s abduction shortly.——————17.06.2014 – Pressure on local newspaper in Donetsk regionMaria Semenova, the editor of the Vechernyaya Makeyevka local newspaper, and Larisa Butova, the CEO of the Pressa Makeyevka printing press, were kidnapped by two men in battledress from the newspaper’s office in Makeyevka, in the eastern Donetsk region, at around 10 a.m. on 17 June and were taken for a “conversation” with representatives of the PRD, the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk, who voiced their discontent with the newspaper’s editorial policies. The two women were finally released at around 8 p.m. the same day. The newspaper has so far refused to make any comment but employees said they regarded the abduction as “very serious.”——————–16.06.2014 – Russian TV journalists held for two daysTwo journalists with Russian TV station Zvezda – reporter Yevgeny Davydov and soundman Nikita Konashenkov –, were arrested at a Ukrainian checkpoint on 14 June while on their way to Dnepropetrovsk airport to fly back to Moscow at the end of a reporting trip. Their station is a Russian defence ministry offshoot and they had “People’s Republic of Donetsk” accreditation. After being taken to the Security Service of Ukraine (SBU), they were held for two days on suspicion of spying and then handed over to the Russian embassy’s military attaché. Two other Zvezda journalists were arrested a week ago (see below).—————16.06.2014 – Ukrainian journalist arrested on Russian borderAnastasia Stanko, a correspondent for the citizen TV station Hromadske, was about to report live from a small cross-border town called Milove (Ukraine) and Chertkovo (Russia) on 14 June when her phone connection was terminated and Russian border guards arrested her on a charge of crossing the border illegally. She was released later the same day.————————13.06.2014 – Call for investigation into journalist’s torture by soldiersReporters Without Borders learned on 13 June that Ukrainian soldiers arrested Anton Vodian, a reporter for the Ukrainian news website Insider, during an identity check in Dolgenkoe, a village in the Kharkov region, on 3 June. They said he was not on their list of “registered” journalists although he had the required accreditation and had notified the anti-terrorism operations press attaché about his trip in advance. The soldiers used torture to interrogate him, tying him up, beating him for four hours and threatening to kill him. On his release the next day, a senior commander said he had been held for “security reasons” during an important phase of an anti-terrorist operation. The head of Insider wrote to the defence ministry demanding an internal investigation into the incident. ———————-09.06.2014 – Two Russian journalists arrested in Donetsk regionTwo Russian journalists with “People’s Republic of Donetsk” accreditation – Zvezda cameraman Andrei Sushenkov and soundman Anton Malyshev – were arrested at a Ukrainian National Guard checkpoint near the city of Sloviansk on the evening of 6 June. Zvezda is a Russian defence ministry offshoot.They were hand over to the Security Service of Ukraine (SBU) for questioning on suspicion of “collecting information on Ukrainian checkpoints.” Released on the night of 8 June and put on a flight to Moscow, they said they were held for two days in a cramped and overheated cell.————09.06.2014 – Constant harassment of local mediaVasyl Serdyukov, a reporter for the local newspaper Serditaya Gazeta, and his photographer son Yevhen Serdyukov were kidnapped and beaten by militiamen in Rubizhne, a city in the Luhansk region, on 8 June. After being taken to the regional government headquarters in Luhansk, they were freed the next day at dawn.The militia accused them of covering local news in a way that was one-sided and hostile to the separatists. The newspaper’s editor denied this categorically. Yevhen Serdyukov had to be hospitalized with concussion and bruising all over his body. The militiamen also confiscated a computer, a (legally registered) hunting rifle and a car from the Serditaya Gazeta office.The offices of the newspaper Horniak were set on fire at dawn on 6 June in Torez, in the Donetsk region. They had already been ransacked a month ago after the editor refused to comply with “People’s Republic of Donetsk” orders.The newspaper Donetskie Novosti announced on 6 June that it is temporarily suspending operations because of the “tense situation” in the Donetsk and Luhansk regions. Like Vecherny Donetsk, which suspended activities on 2 June following its editor’s abduction, Donetskie Novosti is owned by Rinat Akhmetov, an oligarch who recently announced his support for the central Ukrainian government.——————–28.05.2014 – Rebels hold two Ukrainian journalists for three daysTwo Ukrainian journalists who had been kidnapped by anti-Kiev rebels on 25 May at a checkpoint near Shchastye (in the Luhansk region) – Vyacheslav Bondarenko of the Obzor news website and freelance video reporter Maksim Osovski – were finally released on 28 May after being held and mistreated for three days.The two journalists had been on their way to cover the presidential election in the east of the country for the Ukrainian TV station ZIK. After the rebels found a Ukrainian flag and TV equipment in their car, they were accused of spying and were taken to the SBU building in Luhansk.While held, they were badly beaten, tortured and threatened with being killed. After their release, they were hospitalized in Kiev with bruises all over their bodies. Bondarenko also had significant lesions. There was little media coverage of their abduction and their release was prematurely reported. ——————-25.05.2014 – Two Russian journalists working for LifeNews freedMarat Saychenko and Oleg Sidyakin, two journalists working for the Russian pro-government TV station LifeNews, were released on 25 May in Kiev and immediately boarded a flight for Grozny, the capital of the Russian republic of Chechnya.Viktor Yagun, the deputy head of the Security Service of Ukraine (SBU), said at a news conference that they had been freed at the request of the United Nations and the Organization for Security and Cooperation in Europe.In an interview for the Russian newspaper Izvestia, Chechen President Ramzan Kadyrov said he has sent representatives to Kiev after Russian President Vladimir Putin requested the two journalists’ release. The ensuing negotiations are said to have been kept secret for security reasons.Members of the Ukrainian armed forces arrested Saychenko and Sidyakin – along with the rebels they were filming ¬– near Kramatorsk on 18 May. They were subsequently taken to Kiev, interrogated by the SBU and accused of “providing assistance to terrorism.”———————-24.05.2014 – Russian journalists denied entryMore Russian journalists were refused entry to Ukraine in the run-up to the 25 May presidential election, although they had all the necessary papers. The reason often given was lack of funds or inability to confirm the reason for the visit. The Ukrainian authorities have imposed drastic restrictions on Russian males entering Ukraine.According to the Organization for Security and Cooperation in Europe, at least five TV crews and five individual journalists were denied entry from 20 to 24 May.“Like the Russian authorities in Crimea, the Ukrainian authorities have often used this prior censorship method in the information war exacerbated by the different parties since the start of the conflict in eastern Ukraine,” said Johann Bihr, the head of the Reporters Without Borders Eastern European and Central Asia desk.“Journalists must be able to have access to the events they want to cover as part of their work, regardless of their nationality or the editorial line of the media they work for,” Bihr added.Those denied entry have included Ilya Varlamov, a blogger, and Ilya Azar of the independent radio station Echo of Moscow, although both are well known for providing coverage of the “Euromaidan” protests that had nothing in common with the Kremlin’s propaganda. They were turned back on landing in Kiev on 23 May on the grounds of “unconfirmed reason for the visit.” Natalia Suvorova, a reporter for the Russian radio station Kommersant FM, was also recently refused entry.——————–21.05.2014 – Ukrainian authorities release Russia Today journalistGraham Phillips, a British journalist who works for the Russian pro-government TV station Russia Today, was released on the evening of 21 May after being arrested the previous day by the National Guard at a border post on the outskirts of Mariupol, in the Donetsk region, and being taken immediately to the headquarters of the Security Service of Ukraine (SBU) in Kiev for interrogation.Phillips said he was arrested for having a bulletproof vest. The statements by the Ukrainian authorities were contradictory during his detention. Russia Today reported his arrest immediately but the National Guard initially denied it, only to acknowledge it later.The various parties to the Ukrainian conflict are waging an all-out information war that has been exacerbated by the approach of the 25 May presidential election. The anti-Kiev rebels in eastern Ukraine have been targeting journalists since March. Now the Ukrainian authorities are behaving with growing hostility to journalists working for Russian media.Two Russian journalists working for the Russian pro-government news website Life News are still being held by the SBU in Kiev. They and the rebel group they were accompanying were arrested by the Ukrainian armed forces on 18 May. The two journalists are accused of assisting the “terrorist” activities of the rebels.——————18.05.2014 – Donetsk Republic frees two hostages held by militiamenReporters Without Borders is very relieved by the 18 May release of Serhiy Shapoval, a journalist with the Volin’Post news website who was kidnapped in Sloviansk on 26 April and was held hostage for three weeks by the rebels of the self-proclaimed Republic of Donetsk in one of the city’s government buildings.Shapoval was interrogated and mistreated while held. The rebels gave him electric shocks, lacerated the palms of his hands and forced him to say on camera that they were peaceful and had no weapons. The Anna News and Donbas Popular Militias TV stations broadcast the videos of his statements. While held, he contacted relatives several times to say he was in Sloviansk but could not leave for the time being.Ukrainian photo-reporter Milana Omelchuk was also freed on 18 May after being held for nearly two weeks by the rebels of the self-proclaimed Republic of Donetsk, who demanded a ransom of 50,000 hryvnia (3,100 euros) for her release on 13 May. With the help of the Open Dialogue Foundation, an NGO, Omelchuk’s sister managed to convince the rebels that the family was not able to pay such a large sum. After her release, Omelchuk was hospitalized in Kiev for malnutrition and because the rebels drugged her.——15.05.2014 – TV towers in east – targets and weapons of warUkraine’s interior ministry announced on 15 May that national armed forces control the broadcasting tower at Kramatorsk (which is 12 km south of Sloviansk, one of the rebel strongholds in the Donetsk region) and denied a local news site’s claim that anti-Kiev militiamen seized the tower on 14 May, when retransmission of all TV stations was interrupted.Ukrainian special forces did however regain control of the television tower at Sloviansk on 14 May. It had been controlled for some time by anti-Kiev rebels, who had interrupted the broadcasting of Ukrainian programmes and replaced them by Russian TV stations.Control of the region’s main broadcast retransmission centres switches between the Ukrainian army and rebel forces in accordance with the success of their operations, resulting in frequent cuts and alternation between Russian and Ukrainian stations. Aside from their strategic importance in the information war, these centres allow the warring parties to mark their territory and project their authority over the local population.———13.05.2014 – Journalist freed after two weeks as hostage in SlovianskReporters Without Borders is very relieved to learn that Yuri Leliavski, a reporter for the Ukrainian TV station ZIK, was released after being held hostage by pro-Russian militiamen for two weeks in Sloviansk, the stronghold of the pro-Russian rebels. Leliavski revealed at a news conference in the western city of Lviv on the evening of 12 May that he was freed on 9 May.Militiamen arrested Leliavski barely an hour after he arrived in Sloviansk on 25 April, as soon as they realized he was from Lviv. He spent the entire two weeks in the basement of the building of the Security Service of Ukraine (SBU), now the headquarters of the pro-Russian militias.——–12.05.2014 – Kidnapped journalist releasedReporters Without Borders is very relieved to learn that Pavel Kanygin, a reporter for the independent Russian newspaper Novaya Gazeta, was freed on the afternoon of 12 May after being kidnapped the previous night in Artemisk, in the Donetsk region. He had managed to send an SMS alert to colleagues during the night but thereafter remained unreachable until his release.Pro-Russian rebels of the “People’s Republic of Donetsk” had confirmed that they were holding Kanygin for spreading “negative” information and for not being accredited with them. In his coverage of the 11 May referendum on self-determination in the Donetsk region for his newspaper and on social networks, Kanygin reported a failure to respect electoral procedures. He said he was hit while being interrogated.——————-12.05.2014 – Journalist attacked in KotovskAlexander Yaroshenko, a journalist who uses the pen-name of Sergei Levitanenko, was attacked in his home in Kotovsk, near Odessa, on the night of 11 May by masked intruders in camouflage dress, who hit him and throttled him, accusing him of “not liking Putin.” After escaping, Yaroshenko described the attack as a “murder attempt.” When he subsequently returned to his home, he found that the room containing his work material had been torched. An investigation is under way.——————-12.05.2014 – Russia Today employee injuredThe security situation for journalists is worsening steadily in the east of the country amid an increase in Ukrainian army operations and the emergence of more and more militias. An employee of the Russian TV station Russia Today sustained a gunshot injury during street fighting in Mariupol on 9 May. Russia Today said he was evacuated to Moscow on 12 May in a serious condition.——————-08.05.2014 – TV crew held for several hours Organisation RSF_en Besides its regular press releases, Reporters Without Borders is maintaining a Ukraine news feed in order to summarize the violations of freedom of information taking place in Ukraine.———-31.08.15 – Journalists injured in clashes outside parliamentSeveral journalists were injured while covering clashes between militant nationalists and security forces outside the parliament building in Kiev on 31 August. Dmytro Bolshakov, a cameraman with TSN (channel 1+1’s news service), sustained a serious leg injury when a demonstrator threw a grenade. Freelance journalist Roman Malko also sustained leg injuries while Antoine Delaunay, a French photographer working for the Associated Press, was hit in the face by stone. Maksym Voloboyev, a reporter for 5 Kanal TV, and his cameraman Mykola Lebedev sustained minor injuries and were able to continue working.The clashes erupted after nationalists led by various groups including Pravy Sektor and Svoboda gathered outside parliament shortly before midday to protest against the adoption of a decentralization law. Several policemen and National Guard members were injured and at least one died as a result of his injuries.———-02.07.2015 – Ukraine deports Russian TV station’s Kiev correspondentThe Security Service of Ukraine (SBU) arrested Alexandra Cherepnina, the Russian TV station Pervyi Kanal’s Kiev correspondent, on 1 July and deported her the same day. SBU officers escorted her to her home to let her collect some personal effects and then put her on a flight to Moscow.Although no formal charges were brought against her, she is banned from returning to Ukraine for three years. The SBU said she was guilty of “destructive anti-Ukrainian activities.” For a report broadcast on 24 June, she used segments from various videos posted on YouTube, including one showing a young girl doing a Nazi salute, brandishing a knife and calling for the murder of Russians.————————02.07.2015 – Court extends blogger’s pre-trial detentionA court in the western city of Ivano-Frankivsk extended blogger Ruslan Kotsaba’s pre-trial detention by another two months on 30 June. Kotsaba is facing up to 15 years in prison on charges of high treason and obstructing the activities of the Ukrainian armed forces (see 16 February entry).He was arrested on 8 February in connection with a YouTube video in which he urged his fellow citizens to oppose conscription. The indictment cites his collaboration with Russian media as additional evidence against him. Reporters Without Borders condemns these utterly disproportionate charges and reiterates its call for Kotsaba’s release.————16.06.2015 – Donetsk separatists arrest Russian journalistMembers of the “security forces” of the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk arrested Pavel Kanygin, a Russian reporter for the Moscow-based independent newspaper Novaya Gazeta, when he applied for press accreditation in Donetsk on 16 June. He was threatened and hit by an officer and, after four hours of interrogation, was finally taken to the Russian border and released. The separatists accused him of talking to the Ukrainian media.———16.06.2015 – Draconian bill submitted to parliament#16-06-2015 on 9 June on “the method of information during anti-terrorist operations.” Its authors include the secretary of the parliamentary committee on national security and defence issues, Ivan Vinnik, who is a member of the ruling Petro Poroshenko Bloc.The bill incorporates many existing provisions from the criminal code and anti-terrorism law, but also bans “the dissemination of terrorism ideology in all its forms.” The penalties would include jail terms of up to five years, possibly accompanied by seizure of assets and a temporary ban on exercising a profession. The bill would also prohibit certain kinds of information about “anti-terrorist operations” such as the one under way in eastern Ukraine, but for the time being specifies no penalty for this offence.Reporters Without Borders (RSF) is particularly concerned about the potential use of such a broad and vague concept as “terrorist ideology.” In the absence of any official definition, judges would have too much leeway in their interpretation, with the result that it could be used to discourage or suppress independent journalism. It would become harder for journalists to cover the situation at the frontline, or to investigate such issues as military-linked corruption. RSF therefore urges parliamentarians to reject the bill on first reading.————15.06.2015 – AFP journalist injured during Donetsk bombardmentAlexander Gayuk, a local reporter working for Agence France-Presse, was injured in the knee by shrapnel from a shell while Donetsk was being bombarded on 14 June. He was allowed to go home after being treated in a nearby hospital. Shells were still landing in a neighbouring street when a crew from Russia’s REN TV went to the hospital the next day to cover his injury.——–Temporary break in this news feed——-13.03.2015 – Independent journalist arrested in CrimeaIndependent journalist Natalia Kokorina was arrested today in the Crimean capital of Simferopol after being summoned to her parents’ home at 8 a.m. while members of the Federal Security Service (FSB) were searching it. Her lawyer was not allowed to attend the search and was unable to see Kokorina until after she had been taken to FSB headquarters in Simferopol, where she continues to be interrogated. The reason for her arrest is still not known. Kokorina works for the Centre for Investigative Journalism, one of the few news outlets critical of Russia’s annexation of Crimea that are still operating in the peninsula. In the year since annexation, most of the local media have been brought to heel by the new authorities. The FSB also seems to have its sights on another of the Centre for Investigative Journalism’s reporters, Anna Andrievskaya, as her parents’ home was also searched this morning. Andrievskaya no longer lives in Crimea.Reporters Without Borders calls on the authorities to release Kokorina immediately and to stop harassing the few remaining critical news outlets in Crimea.———-28.02.2015 – Ukrainian photographer killed near DonetskSerhiy Nikolayev, a Ukrainian photographer working for the newspaper Segodnya, was fatally injured on 28 February by a mortar shell in Piski, a village near Donetsk, in an area controlled by Ukrainian government forces that was being bombarded by rebel artillery. He was wearing a bulletproof vest marked “Press.” No one was able to stop the bleeding from arm, leg and torso injuries.Other journalists, including photographer Bogdan Rossinsky, were present at the time and several of them also sustained injuries. A combatant with the ultra-nationalist movement Pravy Sektor, who was accompanying them, was also killed.“We offer our condolences to the family and colleagues of this talented photographer, who was the seventh media professional to be killed while covering the conflict in eastern Ukraine,” said Johann Bihr, the head of the Reporters Without Borders Eastern Europe and Central Asia desk.“We remind the parties to the conflict that they have a duty to do everything possible to protect media workers and other civilians. A complete and impartial investigation must be carried out. We also remind those concerned that first aid training and an emergency medical kit are essential for anyone going near the front line. Nikolayev’s life could have been saved.”The police in Krasnoarmeysk (in the Donetsk region) are investigating Nikolayev’s death as a “deliberate homicide” (under article 115-1 of the criminal code). The Minsk accords, which the belligerents signed two weeks before his death, envisaged a complete halt to the fighting.Nikolayev had been diligent in his coverage of recent tragic events in Ukraine. Members of the Berkut special forces attacked him while he was covering a “Euromaidan” demonstration in Kiev on 1 December 2013 and unidentified individuals attacked him and fellow reporter Dmitry Bunetsky in the Crimean city of Yalta on 17 March 2014.——————————-25.02.2015 – Two more Russian journalists expelled from UkraineThe Security Service of Ukraine (SBU) detained two Russian journalists working for pro-Kremlin TV stations – Elena Makarova of Pervy Kanal and Andrey Grigoriev of NTV – in central Kiev on 25 February while they were covering the “March of Truth,” an anti-government demonstration organized by the ultra-nationalist Pravy Sektor.The SBU subsequently decided to deport them and ban them from returning for the next five years. SBU spokesperson Elena Gitliantskaya said the decision was linked to their “anti-Ukrainian propaganda.”The SBU also detained and expelled Elisaveta Khramtsova and Natalia Kalyshyeva of the Russian TV station Lifenews on 30 January, banning them from Ukraine for the next five years. According to SBU data, 88 Russian media workers were expelled from April 2014 to February 2015.———————–21.02.2015 – Accreditation withdrawn from nearly 110 media outletsAt the Ukrainian parliament’s request (see 18.02.2015 entry), the Security Service of Ukraine (SBU) has drawn up a list of Russian media outlets whose journalists in Ukraine are being stripped of their accreditation with state institutions. The list, comprising nearly 110 news media, was released on 21 February. It includes the state news agencies Itar TASS and Ria Novosti and all the Russian TV stations except Dozhd.———————–21.02.2015 – Journalist freed in prisoner swapAndrey Zakharchuk, a Ukrainian journalist working for the Russian news agency Nevskie Novosti, was released by the Ukrainian authorities on 21 February as part of a prisoner swap with the self-proclaimed People’s Republic of Luhansk. He had been arrested by the Security Service of Ukraine (SBU) on 10 February and charged with high treason (see 16.02.2015 entry). He returned to the Russian city of Saint Petersburg, where he normally lives and where he plans to resume working as a journalist.——————18.02.2015 – TV crew comes under fire near DebaltseveA 112 Ukraina TV crew came under fire between Artemisvk and the strategic city of Debaltseve, in the Donetsk region, on 17 February. The crew had just stopped at the roadside to film a destroyed truck when shells fell around their vehicle. Journalist Evhen Kurulenko sustained minor injuries but the driver was badly hurt by shrapnel.Fierce fighting continues around Debaltseve despite the latest Minsk ceasefire agreement that was supposed to take effect on 15 February. After surrounding the city, the rebels managed to force the Ukrainian army to pull out on 18 February.—————–18.02.2015 – Ukraine withdraws accreditation from reporters for Russian mediaVladimir Grossman, the speaker of the Ukrainian parliament (Rada), formally announced on 17 February that journalists working for certain Russian news media would be temporarily stripped of their accreditation with Ukrainian state entities. The SBU (Security Service of Ukraine) has been asked to draw up a list of the news outlets concerned.Describing the decision as “flagrant discrimination,” the Russian foreign ministry said it represented “the continuation of a policy of purging the media” in Ukraine. The Ukrainian government said the measure was necessary because of “the threat that these media pose to state security.”——————–16.02.2015 – Journalist and blogger jailed on treason charges Journalist Andrei Zakharchuk and blogger Ruslan Kotsaba have been placed in pre-trial detention in Ukraine on unrelated high treason charges. Zakharchuk was detained on 12 February, Kotsaba on 8 February. Both are facing up to 15 years in prison. Reporters Without Borders calls on the SBU and the judicial authorities to explain what exactly they are alleged to have done.“The evidence mentioned publicly seems flimsy in relation to the gravity of the charges,” said Johann Bihr, the head of the Reporters Without Borders Eastern Europe and Central Asia desk. “We are concerned that the courts are citing their work for Russian media as evidence against them. It is described as secondary but what role does this aspect play in the prosecution cases? Expressing views or working for a news outlet of any kind cannot be likened to hostile intelligence agency activity.”Zakharchuk, who works for the Russian news agency Nevskie Novosti, was arrested by the SBU in the southern city of Mykolaiv on 10 February, and was detained for an initial period of two months. He said he had returned to Ukraine from Russia on a personal trip but he is accused of photographing strategic installations (bridges and an armour plate factory). Officials have also said his journalistic activities “encouraged separatist opinions and Ukraine’s destabilization.” Describing the charges as absurd, Nevskie Novosti said he just covers sport and local activities in Saint Petersburg.Kotsaba, a former journalist living in the western city of Ivano-Frankivsk, was arrested for campaigning against sending conscripts to fight in eastern Ukraine. In a video posted on YouTube on 17 January, he expressed his opposition to conscription and urged his fellow citizens to do the same. Thereafter, several leading Russian TV stations interviewed him. He was also accused in court of covering anti-conscription demonstrations and giving “provocative” interviews to the Russian TV station NTV. In his coverage of the fighting in the eastern Donbass region last summer, he described the conflict as “fratricidal” and said Russian troops were not involved.—————10.02.2015 – Parliament disbands public morality watchdogReporters Without Borders welcomes the Ukrainian parliament’s 10 February vote to disband the National Commission for the Protection of Public Morality, an entity created in 2004 and strengthened in 2011. Leading free speech and media freedom NGOs had been pressing for its dissolution, which was one of the democratic reforms promised after President Viktor Yanukovych’s removal and was included in the current ruling coalition’s road map.Reporters Without Borders had criticized the commission’s excessive powers and the fact that they were not subject to any democratic control. At the start of February, a coalition of Ukrainian NGOs had reminded parliament of its promise, describing the commission as ineffective and superfluous.———————-10.02.2015 – Bill would jail those who “deny or defend” Russian aggressionIgor Artiushenko, a Ukrainian parliamentarian and member of the president’s party, the Petro Poroshenko Bloc, introduced a bill on 9 February that would make “publicly denying or defending Russia’s military aggression” against Ukraine punishable by three years in prison, or five years for repeat offenders or offenders who are government employees. An explanatory note accompanying the bill says that, whether a repetition of Russian propaganda or the expression of a personal opinion, such comments “threaten the key principles of the world order.”Reporters Without Borders roundly condemns the bill and urges parliamentarians to vote against it. Ever since the Ukrainian parliament officially declared Russia to be an “aggressor state” on 27 January, several draconian bills have been proposed with the declared aim of defending national security or combatting Russian propaganda. So far none has been adopted.——————26.01.2015 – Heavy-handed raid on Tatar TV station in CrimeaArmed and masked members of the Russian interior ministry’s OMON special forces and government investigators raided the independent TV station ATR in the Crimean capital of Simferopol on 26 January, interrupting its programming for much of the day while they carried out a search. Run by Crimea’s Tatar ethnic minority, ATR was able to resume broadcasting in the evening, after they had left.The investigators seized ATR’s servers and disconnected Internet access throughout the building to prevent live coverage of the raid. The station’s staff had to spend the entire day in the building without being able to work. The Investigative Committee (Russia’s FBI equivalent) said the aim of the raid was to find video recordings of clashes between pro- and anti-annexation demonstrators on 26 February 2014 in which two demonstrators were killed. Around 100 people gathered outside ATR headquarters in the afternoon in protest against this heavy-handed attempt to intimidate the station’s staff. Reporters Without Borders condemns this new attack on one of Crimea’s last remaining independent news outlets. The Tatar community’s representatives continue to support the Ukrainian government in Kiev and its media have been singled out for harassment since Russia’s annexation of Crimea.——05.01.2015 – Luhansk rebels free website editor after five monthsThe self-proclaimed Luhansk People’s Republic (LPR) freed Serhiy Sakadinsky, the editor of the Politika 2.0 news website on 5 January, after holding him for five months. His wife, Mariya Havak, said it is not yet known why he was released.Members of the LPR’s Batman battalion arrested Sakadinsky and his wife near Hostra Mohyla, a village in the Luhansk region, on 2 August 2014 on the grounds that they had “suspicious” documents and photos of the centre of Luhansk that Sakadinsky had taken as part of his work. They were taken away and interrogated, and Sakadinsky was so badly beaten that one of his hands was broken. When released on 1 October, Havak was able to see her husband while he was being held in the basement of the University of Luhansk’s lobby, which the Batman battalion was using at its headquarters.The interior ministry subsequently took charge of Sakadinsky and, on 30 December, the PRL prosecutor’s office began investigating allegations that members of the battalion tortured many of the hostages they had held in cellars from July to October 2014.This was not Sakadinsky’s first run-in with PRL rebels. Gunmen kidnapped him for 24 hours after his Luhansk office was ransacked on 6 July 2014.———03.01.2015 – Masked men attack TV station’s headquarters in KievAround 20 masked men attacked Inter TV’s Kiev headquarters on 3 January, breaking windows and daubing its walls with graffiti. Several people were arrested on hooliganism charges but were quickly released.The attack came three days after National Security and Defence Council secretary Aleksandr Turshinov called for Inter TV to be stripped of its licence for retransmitting a Russian TV station’s New Year’s Eve programme. After being criticized, the station cancelled several other Russian entertainment programmes that would traditionally have been broadcast during the holiday.National Broadcasting Council chief Yuri Artemenko said that Inter TV’s broadcasting of the Russian TV programme would be examined by the council on 15 January, but that only a court would withdraw Inter TV’s licence.—–01.01.2015 – TV station threatened with loss of licenceNational Security and Defence Council secretary Aleksandr Turshinov called on 1 January for Inter TV to be stripped of its broadcasting licence for siding with Russia in its information war with Ukraine. The call came after Inter TV retransmitted a Russian TV station’s New Year programme that included performers who support Russia’s policies towards Ukraine.In a reaction on Facebook, information minister Yuriy Stets undertook to present a bill that would force the media to respect Ukraine’s list of personae non gratae. Inter TV insisted that it had complied with Ukraine’s laws and regarded Turshinov’s comments as unprecedented pressure on the media.Reporters Without Borders reminds the information minister of his duty to respect media pluralism and asks him to refrain from any act of censorship that would jeopardize freedom of information in Ukraine.————-27.12.2014 – Journalist freed after being held in Luhansk for 135 daysRoman Cheremski, a journalist with the Ukraynski Prostir news website and member of the Union of Ukrainian Youth, was released on 27 December and was reunited with his family in Kharkiv after reportedly being held for 135 days by a unit under the command of the self-proclaimed People’s Republic of Luhansk (PRL).He was arrested on 15 August with two 112 Ukraina TV journalists, Hanna Ivanenko and Nazar Zotsenko, while they were on their way to interview separatists. They were detained at a checkpoint near Rovenki, where the PRL’s military command is based. The two 112 Ukraina TV journalists were freed on 3 September (see 5 September entry) but Cheremski was held for 49 days in Rovenki and then transferred to Luhansk. He said he was interrogated for five days and was beaten, and that he experienced psychologically difficult moments.Reporters Without Borders is relieved to learn of Cheremski’s release but points out that Serhiy Sakadynski, the editor of the Luhansk-based news website Politika 2.0, has been denied his freedom since 2 August (see 21 November entry). His wife and fellow journalist Mariya Havak said he is no longer a hostage but “under the control of the PRL interior ministry,” which is investigating his illegal detention by a rebel battalion. Havak has not been told where he is currently held or how long this investigation will last. Reporters Without Borders reiterates its call for his immediate and unconditional release.————-Temporary break in this news feed————–18.09.2014 – FSB warns Tatar newspaper editor in CrimeaShevket Kaybullayev, the editor of the Tatar newspaper Avdet, was summoned to the headquarters of the Russian Federal Security Service (FSB) in the Crimean capital of Simferopol on 17 September and was warned that he should put an end to his “activities that create conditions encouraging the committing of crimes.”Avdet supports the Mejlis, the body which represents Crimea’s Tatar population and which has been critical of Russia’s annexation of Crimea. According to the FSB, the newspaper published a report on 23 June that “contained veiled incitement to boycott elections,” thereby trying to obstruct the working of Crimea’s institutions and constituting an “incitement to extremism.” Masked men previously stormed into Avdet’s offices, located in the Mejlis building, on 15 September. This was followed by an FSB search of the newspaper the next day. All of the building’s occupants – Avdet, the Mejlis and the Kryma Foundation (an NGO) – were notified on 17 September of a court order giving them 24 hours to vacate the building or face arrest and seizure of their belongings.————-16.09.2014 – Journalist missing in LuhanskAleksandr Belokobylski, a journalist with the local newspaper Realnaya Gazeta and the news website Obozrevatel, went missing in Luhansk on 13 September, his editor, Andrei Dikhtiarenko, reported three days later. Belokobylski, who recently moved to an area controlled by government forces, went to Luhansk to take food, money and medicine to family members but never arrived at their home. He had also planned to cover the 13 September “City Day” festivities in Luhansk.Belokobylski’s wife received an SMS from him on the evening of 16 September in which he said he was alive but could not leave Luhansk for the time being. Reporters Without Borders urges anyone potentially holding him to make this known and to release him without delay.——————-15.09.2014 – Photographer held for seven hours at Ukrainian checkpointIt was reported on 15 September that freelance photographer Maksim Voytenko was arrested at a Ukrainian checkpoint in Mariupol, in the Donetsk region, on 9 September because he had no accreditation and was suspected of spying. He was released after being questioned for seven hours.———————–15.09.2014 – TV reporter held since 30 AugustEhor Vorobyev, an Espresso TV reporter who was captured by rebel forces after the siege of Ilovaisk, in the Donetsk region, on 30 August, is still being held, his wife, Olena Solodovnikova, has confirmed. She said her last telephone contact with him was a week ago. Vorobyev was captured at the same time as two other Espresso TV journalists, Rostyslav Shaposhnikov and Taras Chkan, but was separated from them after saying he headed the crew. His two colleagues were released on 2 September (see the 06/09 entry).————-12.09.2014 – Rebels hold young female blogger in DonetskRebels with the People’s Republic of Donetsk arrested 22-year-old blogger Valeria Olifiruk at her home in the Donetsk suburb of Khartsyzk on 1 September and took her to PRD military headquarters three days later. Her parents told the media on 12 September that the rebels accused her of posting photos of the recent destruction in Khartsyzk on social networks and expressing pro-Kiev views. She is suspected of spying on behalf of the Security Service of Ukraine (SBU).—————-11.09.2014 – 35 Russian journalists banned from visiting UkraineThe head of the National Council for TV and Radio, Yuri Artemenko, announced on 11 September that 35 Russian journalists and media executives who support the Kremlin have been formally banned from entering Ukraine. Their names were not released but they were taken from a list of 49 journalists that the council released at the end of August. This list included Dmitry Kiselev, the editor in chief of the state news agency Rossiya Sevodnya, reporter Vladimir Solobev and the actor, director and screenwriter Ivan Okhlobystin.Issued by the Security Service of Ukraine, prohibitions on entering Ukraine are effective for three to five years. As well as these symbolic bans, many Russian journalists have been denied entry at the border in recent months.———————09.09.2014 – 15 Russian TV stations formally bannedOn 9 September, the National Council for TV and Radio and a Kiev administrative court issued a list of 15 Russian TV stations whose retransmission is forbidden in Ukraine. With the exception of Istoria, retransmission of all of these stations had already been suspended pending the outcome of judicial investigations into various allegations such as inciting hatred, threatening national security and supporting separatism. No decision has so far been taken on the substance of any of these allegations.——————-11.09.2014 – Raid on Ukraine’s leading Russian language dailyMembers of the Security Service of Ukraine (SBU) raided the Kiev headquarters of Ukraine’s leading Russian-language daily Vesti on 11 September and confiscated all of its servers, downing its website, Vesti.ua. Editor Igor Guzhva said the newspaper was being investigated under article 110.2 of the penal code on suspicion of “attacking Ukraine’s territorial integrity.” The premises of Mega-Poligraf, the printing company that handles part of Vesti’s print run, was also raided.Reporters Without Borders condemns these raids as disproportionate and calls on the authorities to return Vesti’s servers so that it can resume normal activity and restore its website.——————08.09.2014 – Luhansk rebels holding at least four journalistsThe Ukrainian National Union of Journalists reported on 8 September that two journalists, Roman Cheremski and Valery Makeyev, are still being held by a unit of the self-proclaimed People’s Republic of Luhansk near Rovenki. Roman Cheremski and Valery Makeyev, who are from Kharkiv, were captured on 17 August while on their way to cover the fighting. Two other journalists arrested at the same time, Hanna Ivanenko and Nazar Zotsenko, were released on 3 September. The union quoted witnesses as saying Cheremski and Makeyev are all right, but are accused of spying.Reporters Without Borders calls for their immediate release. Luhansk-based separatists are currently holding at least two other journalists – Yuri Leliavski, arrested near Luhansk on 24 July, and Yevgen Timofeyev, arrested in Stakhanov on 31 July.————————-08.09.2014 – Blogger flees Crimea after heavy-handed raidInvestigators with Crimea’s anti-extremism department raided blogger and activist Elizaveta Bogutskaya’s home in Simferopol at dawn on 8 September, confiscating computers, USB flash drives, notebooks and other equipment. They said they were looking for drugs, firearms and extremist literature but she was not asked about drugs or firearms during the six hours that she was interrogated. She was mainly questioned about her blogging and political views.Known for being critical of Crimea’s annexation by the Russian Federation, Bogutskaya works for Krym.Realii, the local service of Radio Free Europe / Radio Liberty. She fled Crimea after being released.——————06.09.2014 – Journalists trapped in Ilovaisk are safe, one still detainedRostyslav Shaposhnikov and Taras Chkan, two of the three Ukrainian journalists working for Espresso TV who were trapped in Ilovaisk, in the Donetsk region, in late August (see 28/08 entry), are back in Kiev. They were covering the fighting when the town was surrounded by rebels who, according to the Ukrainian government, were backed by regular Russian units. The ensuing battle was the deadliest so far in this war. After being captured on 30 August, they were handed over to the Red Cross along with many Ukrainian prisoners of war, and were released on 2 September but the third Espresso TV journalist, Ehor Vorobyev, was separated from his two colleagues after saying he headed the crew and is apparently still being held.—————-05.09.2014 – Rebels free two Ukrainian journalistsHanna Ivanenko, a reporter for the national TV channel 112 Ukraina, and her cameraman, Nazar Zotsenko, were freed on 3 September after being held for two and a half weeks by a unit of the self-proclaimed People’s Republic of Luhansk. They were arrested at a checkpoint near Rovenki, in the Luhansk region, while on their way to cover the fighting. Their TV station did not report their abduction in order not to jeopardize negotiations for their release.Held in a rebel barracks, they were freed as a result of mediation by the Russian TV station LifeNews. They said they were subjected to psychological pressure but not physically tortured. There is not as yet any word about Roman Cheremski, a journalist and Ukrainian Youth Union activist, who was arrested at the same time.———————28.08.2014 – Six Ukrainian journalists trapped in combat zoneUkrainian TV reporters Rostyslav Shaposhnikov and Egor Vorobyev and cameraman Taras Chkan are trapped in a combat zone after a grenade damaged their car on 24 August. Like the 39th and 93rd battalions of the Ukrainian army, they are surrounded by rebel forces near Ilovaisk, south of Donetsk, and are unable to leave the combat zone safely.They had gone to eastern Ukraine to report for Espresso TV. Shaposhnikov, who also works for Dorojny Kontrol, called his editors on 26 August and told them that he and his two colleagues were all right.Two other Ukrainian journalists, who are covering the fighting for German TV broadcaster ARD, Ivan Lyubish-Kirday and Georgi Tikhy, are also surrounded. So too is Levy Bereg correspondent Max Levin, who has been in Ilovaisk for several days covering the Ukrainian army’s operations. Levin recently reported that freelancer Oleksander Gladelov was wounded there on 21 August and was taken to Dniepropetrovsk, where his life was said to be not in danger.———–26.08.2014 – Six journalists threatened in Russia after paratroopers buriedTwo men attacked the car of Russian reporters Ilya Vasyunin of the independent news website Russkaya Planeta and Vladimir Romensky of the independent TV station Dozhd in the Russian village of Vybuty, near the northwestern city Pskov, on 26 August. The journalists investigated the burial of two Russian paratroopers suspected of having died fighting alongside the rebels in eastern Ukraine.Romensky said their unidentified assailants knew they were journalists even if they did not know the names of their news media. The previous day, while visiting the parents of one of the deceased paratroopers, they were threatened by two men who told them to leave Pskov at once.As the tyres of their car were slashed in the attack, Vasyunin and Romensky eventually left in the car of two other journalists who had also been threatened while investigating the burial – Nina Petlyanova of Novaya Gazeta and Irina Tumakova of Fontanka.ru.When Sergei Kovalchenko, the editor-in-chief of the Telegraph news agency, and photographer Sergei Zorin meanwhile went to Pskov cemetery on 26 August and took photos of the graves of paratroopers secretly buried the previous day, they were threatened by two men, who erased the memory cards of their cameras. The two journalists filed a complaint.—————————–26.08.2014 – Two Crimea-based journalists held for two days in UkraineTwo journalists with the pro-Russian weekly Telegraph of Crimea, Yevgenya Korolyova and Maxim Vasilenko, were detained in Zaporozhye, in southeastern Ukraine, on the evening of 24 August as they were about to catch a bus back to Crimea. After their release two days later, Korolyova said they had been held by members of Right Sector, a Ukrainian ultra-nationalist group. After an initial denial, Right Sector confirmed this.Korolyova and Vasilenko had gone to Donetsk on 24 August to cover a rebel parade in which Ukrainian army prisoners were displayed in a humiliating manner. The two journalists returned to Crimea after being freed. Vasilenko also works for the French news agency AFP and the Russian news agency RIA Novosti.————————-14.08.2014 – Ukraine regulator wants to ban 38 Russian TV journalistsThe National Council for TV and Radio, Ukraine’s broadcasting regulatory authority, has released a list of 38 Russian journalists that it wants banned from entering Ukraine.The head of the council, Yuri Artemenko, said at a news conference on 14 August that the list has been passed to the interior and justice ministries.Reporters Without Borders points out that each case should be the subject of impartial judicial proceedings, based on concrete facts and respecting defence rights.The 38 journalists on the list are mostly the CEOs or editors in chief of Russian pro-government TV stations whose broadcasts are banned from retransmission in Ukraine. They include Pervy Kanal, Rossya 1, Rossya 24, Russia Today, VGTRK, NTV and Lifenews. “These persons must be personae non gratae,” Artemenko said.The turmoil in eastern Ukraine, which began in March and began degenerating into armed conflict at the start of the summer, has been accompanied by an intense information war between the various parties involved, which have often suspended retransmission of TV signals and denied entry to certain journalists. The temptation to keep resorting to such measures continues to be strong.A draft law that would have allowed the government to close any media and block any website without a court’s permission was approved by the Ukrainian parliament on first reading on 12 August but, following an outcry from civil society and media defence groups, the offending provisions were dropped on second reading on 14 August.———————-11.08.2014 – Russian news agency photographer missing for past weekReporters Without Borders is very concerned about Andrei Stenin, an experienced war photographer working for the past few months in eastern Ukraine for Rossiya Segodnya, a Russian news agency formed in 2013 from the merger of several state-owned news outlets. Stenin has been missing since 5 August, when Rossiya Segodnya reported his disappearance. Reporters Without Borders urges anyone holding him to make it known, and to release him at once.A RIA Novosti source said on 8 August that the Security Service of Ukraine (SBU) was holding him near the southwestern city of Zaporozhye but a local SBU spokesman denied this and the Ukrainian government has yet to respond to requests by Rossiya Segodnya and local NGOs such as IMI for information. Representatives of the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk said Stenin may have gone to Shakhtarsk, in the Donetsk region, where all communications are cut.Russian presidential spokesman Dmitri Peskov has said the Russian authorities are pursuing the matter, while Rossiya Segodnya has launched an online campaign in support of Stenin, especially on Twitter.——————–11.08.2014 – Online information war intensifiesAfter censoring most Ukrainian TV stations in Crimea when it was annexed in March, the Russian authorities are now restricting access to Ukrainian news websites. Most Crimean Internet Service Providers are blocking Glavnoe, Cenzor.net.ua and Novy Region, it was reported on 11 August.Meanwhile, the Ukrainian authorities, who already blocked the retransmission of several Russian TV news channels in Ukraine, are also threatening to censor the Internet. On 5 August, the UNIAN news agency published a letter that the SBU sent to the Ukraine Internet Association in late July asking it to block around 60 websites and web resources “promoting war, racial hatred or the overthrow of the constitutional order, or attacking territorial integrity.”They include not only separatist sites but also Ukrainian news sites, YouTube videos, blogs hosted on the LiveJournal platform and video games. Some are hosted in Ukraine, others abroad. The Ukraine Internet Association has not as yet taken any action, but it could eventually ask Internet Service Providers to block them.Reporters Without Borders condemns Internet censorship and reminds the Ukrainian and Russian authorities that Frank La Rue, the UN special rapporteur on the right to freedom of opinion and expression, has said that any blocking or withdrawal of online content should be kept to the minimum and judicial permission should be obtained.————————-06.08.2014 – Rebels free TV cameramen after holding him for four daysThe self-proclaimed People’s Republic of Donetsk released NTN cameraman Alexander Osadchy on the evening of 6 August after holding him for four days in the basement of one of its buildings in Donetsk. His place of detention was not known until his release.Suspecting him of being an “informer,” anti-Kiev rebels had kidnapped Osadchy as he left his Donetsk home on 2 August. When they went back to his home on 4 August to get his phone charger, they told his wife not to worry, that he was fine and would be “back home within a week.”————————–06.08.2014 – Three journalists freed after being held by Ukrainian soldiers for five daysThree journalists working for Ukrainian TV station 112 Ukraina – Roman Gnatiuk, Sergei Belous and Sergei Boiko – were released on 6 August, five days after being arrested by Ukrainian army solders near Amvrosiivka, a town in the Donetsk region.Ukraina 112 had voiced concern about Gnatiuk on 1 August but had not mentioned the disappearance of its other two employees. It was the Serb weekly Pecat, for which Belous also works, that sounded the alarm. A Kharkov native, Belous moved to Serbia a year ago but returned to cover the conflict in eastern Ukraine. Boiko is a freelancer from the Luhansk region. Ukraina 112’s editor in chief had asked the three of them to do a report on the Malaysian Airline’s crash.They were arrested near Amvrosiivka while on their way to the crash site and were taken blindfolded to an unknown location where masked soldiers used violence to interrogate them. They were then taken to “anti-terrorist operations” headquarters near Mariupol and put in a cell. A few days later, after another interrogation, they were released in three different places in the countryside at night. Gnatiuk said he was made to lie face down on the ground, blindfolded with one of his own garments, and that his abductors fired two shots in the air before leaving. Belous said they took equipment and money from him.For a long time it was unclear who had abducted them. Pecat said it knew that the Ukrainian National Guard had arrested Belous but the National Guard denied holding the three journalists on 5 August, as did “anti-terrorist operations” headquarters. The Ukrainian news agency UNN and the news website Espresso.tv meanwhile reported that they had been kidnapped by anti-Kiev rebels. It was Gnatiuk who finally said they had been held by Ukrainian army soldiers although he had been unable to identify their battalion. An investigation has been launched to identify the circumstances of their abduction and those responsible.———04.08.2014 – Crimea’s last independent media censoredAround 20 court bailiffs and policemen confiscated all of the property of Chernomorka, an independent TV station based in the Crimean capital of Simferopol, on 1 August, and then police and “self-defence militias” began blocking access to its headquarters on 4 August, preventing its journalists from working.Two other independent Crimean information sources have been affected: the Press and Information Centre and the Centre for Journalistic Investigation, which rent their offices from Chernomorka. Their equipment has also been seized and their staff is also being denied access.In a suit brought by the Autonomous Republic of Crimea’s Broadcast Transmission Centre for payment of 1 million hryvnia (60,000 euros) in arrears, a court ordered the pre-emptive seizure of Chernomorka’s assets before the first hearing in the case. If Chernomorka loses the case and cannot pay its debts, its seized assets worth 4 million hryvnia (240,000 euros) will be auctioned off.Reporters Without Borders condemns this politically-motivated and disproportionate decision, which is designed to silence the last critical media in Crimea. When Russia annexed the peninsula in March, Chernomorka’s signal was arbitrarily cut and replaced by that of the Russian station Rossiya 24. In June, most cable TV operators dropped it from the channels they provide. Chernomorka filed a complaint with the Broadcast Transmission Centre in late June about the “illegal occupation” of the frequencies and transmitters it had been assigned, but so far no action has been taken.—————————–01.08.2014 – Rebels holding three journalists in Luhansk regionJournalists Yevgen Shlyakhtin and Yevgen Timofeyev were arrested arbitrarily by separatists in Stakhanov, in the Luhansk region, on 31 July. Representatives of the self-proclaimed People’s Republic of Luhansk (PRL) told Timofeyev’s parents they were being held for “supporting the Kiev junta” and were being given several days of “reeducation” through work. The two journalists work for various Ukrainian media and had already been repeatedly threatened.Shlyakhtin, who also works for the Stakhanov department of internal politics and information, was arrested at his workplace. He managed to send friends an SMS in which he said he was being taken to a local police building. Thereafter he could not be reached. A colleague who is a lawyer and who tried to defend him at the moment of his arrest was also taken away. Timofeyev, who works for local newspaper Futbolny Ohlyad, among other news outlets, was arrested at his home. His parents, who went to see the separatists that evening, said they saw him being forced to wash cars.Yuri Lelyavski, a reporter for the Ukrainian TV station ZIK, is still held arbitrarily by the PRL in Luhansk. He was arrested at a rebel checkpoint on 24 July along with members of a group of priests of various religious denominations whose attempt to bring “God’s word” to the war zone he was covering. He was taken to Perevalsk and from there on 30 July to Luhansk, where he is being held in the regional government’s building. His family has yet to receive any additional information about his state of health or the reason he is still being held. He was previously held hostage by rebels in Sloviansk from 25 April to 12 May.Reporters Without Borders calls for the immediate release of these three journalists and all the other news providers currently detained in Ukraine.——————————–01.08.2014 – Constant danger around MH17 crash siteThe Malaysian Airlines flight MH17 crash site is very dangerous and hard to access for journalists and other observers. Fighting has intensified between the rebels, who control part of the site, and the Ukrainian army, which continues to advance into this strategic area. Anyone trying to approach the site has to negotiate control posts and mines, and may be exposed to mortar fire.Nick Lazaredes, a journalist with Australian TV station SBS, reported that his car came under repeated fire on 1 August. Discouraged by the constant mortar shelling nearby and fellow journalists’ stories of rebel threats, the SBS crew were trying to pull out when they came under very intense fire, without knowing if they were deliberately targeted or caught in crossfire. A shell exploded about 150 metres from an AFP vehicle the previous day.Damian Ryan, a reporter for Australia’s Channel 9, had a gun aimed at him on 1 August by a young rebel who had just been bombarded and thought Ryan’s crew were Ukrainian soldiers. After realizing they were journalists trying to get to the Malaysian Airlines crash site, the rebel ordered them to leave.Roman Gnatyuk, a journalist with the Ukrainian TV station 112 Ukraina, went missing while heading to the crash site to cover a visit by experts with the Organization for Security and Cooperation in Europe. When last in contact with his editors, he was leaving the village of Uspenka, in the Luhansk region, heading for Donetsk. Aleksei Dmitrashkivski, the spokesman of Kiev’s “anti-terrorist” operations in the region, said Gnatyuk did not cross any Ukrainian checkpoint. Gnatyuk is one of the few Ukrainian journalists to be accredited with the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk. Reporters Without Borders urges anyone holding him to release him at once. News ————————28.07.2014 – Polish journalist badly injured near LuhanskPolish journalist Bianka Zalewska, a reporter for Ukraine’s EspressoTV, was badly wounded while accompanying a column of Ukrainian solders in the Luhansk region on 27 July. She sustained a spinal column fracture and injuries to her lower back and collarbone when shots were fired at her vehicle, causing it to overturn.After a quick examination in the nearest hospital, Zalewska was helicoptered to Kharkov, where she underwent an operation to her collarbone. At midday on 28 July, doctors described her condition as “grave but stable.” The Polish ambassador to Ukraine said she would be transferred to Kiev for a more detailed examination.——————————-27.07.2014 – Two journalists released, others arrestedReporters Without Borders is very relieved by the release of Anton Skiba, a Ukrainian journalist who is a CNN fixer, and Graham Phillips, a British blogger who often works for Russia Today. Skiba was freed at around 4 p.m. on 26 July by the anti-Kiev rebels who had been holding him since the evening of 22 July. He said he was forced to false statements on camera.Phillips, who disappeared while covering fierce fighting at Donetsk airport on the evening of 22 July, was finally taken to the Polish border and expelled by the Security Service of Ukraine (SBU) on the evening of 25 July. Until that moment, the Ukrainian authorities had denied holding him. Phillips was banned from reentering Ukraine for three years. He said he was threatened while held.More journalists are being arrested as the fighting intensifies in eastern Ukraine. Stepan Kravchenko, a Russian reporter for the Bloomberg news agency, was about to return to Russia from Donetsk on 25 July when he was arrested and given a heavy-handed interrogation by Ukrainian soldiers with the Dniepr battalion. He was moved from one place to another and was finally escorted to the Russian border and released after Bloomberg interceded.Jan Hunin, a Belgian journalist who reports for the Dutch newspaper De Volkskrant, was held at a rebel checkpoint near Donetsk for four hours on 27 July and then released. Reporters Without Borders condemns these arbitrary arrests and again calls on all parties to the conflict to respect the work of journalists. Reporters Without Borders is also very concerned about Yuri Lelyavski, a journalist with the Ukrainian TV station ZIK, who was arrested at a rebel checkpoint near Luhansk on 23 July. There has been no news of him since then. RWB calls for his immediate and unconditional release. See our 24 July press release for more information about the abductions of Skiba, Phillips and Lelyavski.—————-21.07.2014 – Ukrainian journalist to spend 10 days in solitary in RussiaYevgeny Agarkov, a Ukrainian reporter for “Spetskor,” a programme broadcast by Ukrainian channel 2+2, was arrested by Russian immigration officials near Voronezh, in southwestern Russia, on 18 July for not being accredited with the Russian foreign ministry. Later the same day, an administrative court convicted him of “working illegally as a journalist” and sentenced him to a fine of 2,000 roubles (40 euros), expulsion from Russia and a five-year ban on reentering the country. The court stipulated that his expulsion would take effect on 28 July, pending which he was to be detained. He was transferred to a detention centre 160 km from the city of Voronezh and was placed in solitary confinement.“Agarkov’s prolonged detention is disproportionate, especially as he is being held in an isolation cell,” said Johann Bihr, the head of the Reporters Without Borders Eastern Europe and Central Asia desk. “This journalist is being treated like a criminal although all he did was contravene the administrative code. We urge the Russian authorities to free him and return him to Ukraine without delay.”Agarkov went to Voronezh to cover the case of Nadezhda Savchenko, a Ukrainian pilot who is being held there for alleged complicity in the deaths of Russian journalists Igor Kornelyuk and Anton Voloshin, who were killed by mortar fire in the Luhansk region (in eastern Ukraine) on 17 June.—————-20.07.2014 – Rebels arrest ten journalists outside Donetsk morgueAround ten journalists were arrested by the security services of the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk (PRD) when they tried to enter the morgue in Donetsk on 19 and 20 July as part of their coverage of the downing of the Malaysia Airlines Boeing 777 on 17 July, in which 298 people died.Those arrested outside the morgue on 20 July included Kevin Bishop, a British reporter for the BBC, Anna Nemtsova, a Russian reporter for The Daily Beast, Simon Shuster, a US reporter for Time Magazine, Italian journalist Lucia Sgueglia, and two reporters for the Swedish daily Dagens Nyheter, Paul Hansen and Jan Lewenhagen. They were all taken to the local headquarters of the Security Service of Ukraine (SBU), where they were questioned and then released a few hours later. A Russian TV crew with Russia Today that was arrested in similar circumstances on 19 July was held overnight before being released.Nemtsova said the rebels posted outside the morgue had been given orders to arrest all journalists trying to go inside. When a Russia Today cameraman asked PRD Prime Minister Alexander Borodai at a news conference why he had spent a night in detention, Borodai responded with a joke: “You’re not a real journalist if you haven’t spent a night in the SBU.”——————–17.07.2014 – Bomb hoaxes at two national TV stationsThe Kiev police received an anonymous message on 17 July warning that a bomb had been left inside the premises of Inter, a national TV channel owned by oligarch Dmitri Firtash. A search of Inter revealed nothing suspicious. The police are trying to identify the source of the anonymous call.Earlier in the day, an anonymous message reported that a bomb had been left at 5 Kanal, a national TV station owned by President Petro Poroshenko. Its offices were evacuated and searched but no trace of explosives was found. It was the third false bomb alert at 5 Kanal this month. The previous ones were on 4 and 15 July. Each time 5 Kanal was forced to interrupt programming.——————————16.07.2014 – Rebels seize Luhansk news site’s computer equipmentSerhiy Sakadynski, the editor of the Luhansk-based news website Politika 2.0, revealed on 16 July that anti-Kiev rebels removed all of its computer equipment, cameras and video cameras during a raid on its offices on 10 July. The raid took place after they caught a Politika 2.0 reporter taking photos of Luhansk railway station, accused her of spying, and decided that Politika 2.0 was “gathering information about the rebels.” They gave Sakadynski a beating during the raid and took him with them when they left, releasing him the next day after influential persons intervened. The equipment has not been returned.————————-11.07.2014 – Heavy toll on journalists in first half of 2014The Institute of Mass Information (IMI), a Ukrainian NGO partnered with Reporters Without Borders, has released figures for media freedom violations during the first half of 2014. According to IMI’s tally, six journalists were killed in connection with their work, 249 were injured or attacked, and at least 55 were taken hostage or detained arbitrarily. The toll was much higher than in 2013, when a total of 101 attacks on journalists were registered during the entire year, half of them in connection with the Maidan Square protests in November and December.“Physical attacks against journalists and other media workers currently pose one of the main challenges for the media profession,” said IMI director Oksana Romanyuk. “The authorities also face the challenge of investigating all these (attacks) and punishing those responsible. Ending impunity (…) and defending the public’s right to information should be one of the main items on the new president’s agenda.” Read the IMI report (in Ukrainian).————————10.07.2014 – Luhansk TV channel suspends broadcastingA Luhansk-based TV station called Luhansk Cable Television (LKT) has suspended broadcasting because of the ongoing fighting in the city. The stations’s CEO told employees on 10 July he could not longer guarantee their safety and was putting them all on leave until further notice. The wife of LKT’s legal adviser, Igor Zazimnik, was killed by a stray bullet on the balcony of her apartment the same day. Two other local TV broadcasters, IRTA and LOT, have also had to suspend operations.————————–08.07.2014 – Ukrainian TV crew under mortar fire near LuhanskRoman Bochkala, a reporter for the Ukrainian national TV channel Inter, and his cameraman, Vasyl Menovshchikov, found themselves under mortar fire near Metallist, a village ten kilometres outside Luhansk, on 8 July while covering operations by the Ukrainian army’s 30th regiment.Bochkala broke an arm and tore tendons while scrambling over a 5 or 6 metre embankment in search of shelter. After being treated in a field hospital, he was transferred by helicopter to a hospital in Kharkov. Two soldiers were killed during the mortar bombardment.——————————–05.07.2014 – Masked men attack national daily in KievAround 50 masked men attacked the Kiev headquarters of the Russian-language newspaper Vesti on 5 July, pelting it with stones and setting off teargas before dispersing quickly. Some of them injured a security guard while trying to enter the building. The stones they threw broke windows and damaged computers. The attack was claimed by Oles Vakhni, an ultra-nationalist who served a six-year jail term on charges of armed robbery and violence. The police said they were treating it as a case of “vandalism.” Vesti owner Igor Guzhva linked it to the demonstration that parliamentarian Igor Lutsenko staged outside the newspaper the week before with the declared aim of “ending the dissemination of anti-Ukrainian propaganda.” Lutsenko said the protest would be “the last peaceful action” against Vesti.—————————04.07.2014 – Rebels take control of Luhansk regional state broadcasterArmed rebels in combat fatigues representing the self-proclaimed People’s Republic of Luhansk stormed into the headquarters of the Luhansk region’s state radio and TV broadcaster on 4 July. After they had taken control of the premises and negotiated with the CEO, Rodyon Miroshnik, all the employees were allowed to leave. One of the rebels said the regional broadcaster’s various channels were now “closed” and would remain so until they resumed “under a different format.”The previous week, local cable TV operators LKT and Triolan dropped most of the Ukrainian TV news channels from what they offer, replacing them with Russian news channels.—————————02.07.2014 – Two journalists held for two days in LuhanskUkrainian citizen TV station Hromadske’s well-known reporter, Anastasia Stanko, and her cameraman, Ilya Beskorovayny, were released by representatives of the self-proclaimed People’s Republic of Luhansk (PRL) on 2 July after being held for two days in Luhansk.After trying for a long time to obtain PRL accreditation without success, they arrived in Luhansk on 30 June hoping to obtain permission on the spot to do a report there. They were put in touch with a security unit, which promised to protect them in return for financial compensation. But they were arrested by another unit, the NKVD, and were held in the basement of a downtown building. PRL Prime Minister Vasil Nikitin said he suspected them of spying for the Ukrainian army.Their detention prompted a great deal of concern in both Ukraine and Russia. Ukrainian President Petro Poroshenko asked the relevant authorities to do everything they could to obtain their release as quickly as possibly. But it was thanks to the intercession of the heads of Russia’s three leading pro-government broadcasters – Pervy Kanal, VGTRK and NTV – that the PRL finally decided to free them. Stanko said that, on the whole, they were treated properly aside from being threatened with decapitation.——————01.07.2014 – Two Russian journalists injured in Luhansk regionDenis Kulaga, a staff reporter with Russia’s REN-TV, and his cameraman, Vadim Yudin, were treated for shock in a Luhansk region hospital on 1 July after a mortar shell exploded close to them when they were about one kilometre from the Russian border, near the Izvarino border post.—————-27.06.2014 – Anti-Kiev netizen freed after being held for two daysThe young netizen Vlad Alexandrovich was released in Zaporozhye on 27 June, two days after being kidnapped in the city of his birth, Mariupol (in the Donetsk region), where he has been working for Anna News and Southeast Front, two news agencies allied with the anti-Kiev rebels. He is said to have been the author of reports about the Ukrainian army intervention in Mariupol on 9 May. His abductors are thought to have been Ukrainian security officials.—————–26.06.2014 – Gunmen ransack local newspaper in TorezGunmen stormed into the offices of the local newspaper Pro Gorod, in Torez (in the eastern Donetsk region), on 26 June, threatening the journalists present and seizing computers, cameras and other equipment, as well as personal effects and passports. Before leaving, the gunmen warned the journalists of worse reprisals if they continued to distribute the newspaper and post news reports on its website.Editor Igor Abyzov, who was absent during the raid, said the assailants were clearly familiar with the premises and knew who worked there, looking for some of them in person. He also said the assailants wore St. George ribbons, which the anti-Kiev forces often use to identify themselves.This was not the first time that Pro Gorod has been targeted. Molotov Cocktails were used to start a fire at the newspaper on 18 April, and Abyzov was physically attacked by two unidentified men on 31 January. to go further News August 31, 2015 – Updated on January 20, 2016 Summary of attacks on media Ukraine escalates “information war” by banning three pro-Kremlin media News A crew with the Ukrainian national TV station ICTV were held by pro-Russian rebels at a checkpoint near Slovianks on 8 May. They considered themselves lucky to be freed after being interrogated and threatened for several houses, and stripped of their equipment.————————-08.05.2014 – Airwaves warA cable TV supplier was forced to drop all the Ukrainian national TV channels on 8 May at the behest of Valeri Bolotov, the self-proclaimed governor of Luganks and commander of the pro-Russian “army of the southeast,” who threatened to terminate its entire service if it did not comply.After being threatened physically, the cable operator’s employees told clients they had been temporarily forced to drop the Ukrainian channels but pointed out that these channels could still be viewed on its website. After the fight for control of TV retransmission centres, this marks a new phase in the airwaves war being waged by the parties to the conflict in eastern Ukraine. Crimean journalist “confesses” to spying for Ukraine on Russian TV Ukrainian media group harassed by broadcasting authority Help by sharing this information News UkraineEurope – Central Asia September 7, 2020 Find out more UkraineEurope – Central Asia February 26, 2021 Find out more Receive email alertslast_img read more

A decade of psychology at Mary I

first_imgWhatsApp Linkedin Facebook Twitter THE Department of Psychology at Mary Immaculate College is inviting the public, along with past, present and potential students, to a talk celebrating ten years of psychology at the college. The free talk,  entitled ‘Weird! Your mind is stranger than you think’ takes place in the Lime Tree Theatre in MIC on Wednesday November 14 at 7.30pm and is suitable for anyone with an interest in psychology, whether they have studied it or not.Sign up for the weekly Limerick Post newsletter Sign Up It will also be suitable for secondary school students who may be thinking of studying psychology.Cognitive Psychologist, Dr Marek McGann, who will give the talk, said that psychology has unearthed a host of surprising findings that suggest our minds are much stranger that we could ever have thought.“Some of these findings show that we make mistakes we’d never expect. Some show us how flexible and changeable we are. And some remind us that our minds are more powerful than we might think.”Psychology was first offered as part of the liberal arts degree at MIC in 2002 and was the first in Limerick to be recognised by the professional body of psychologists in Ireland (PSI).This year, the college celebrated its first PhDs in Psychology as Dr Aoife McLoughlin and Dr Jennifer McMahon were both conferred at the recent Autumn graduation ceremony. Email Previous articleTwo year sentence for storing drugsNext articleFiat 500L, cool and capable admin Print NewsLocal NewsA decade of psychology at Mary IBy admin – November 5, 2012 650 Advertisementlast_img read more

COVID-19 outbreak at Massachusetts nursing home kills 5, infects 30

first_imgbyryo/iStockBY: JULIA JACOBO, ABC NEWS(BOSTON) — Five people have died from an outbreak of COVID-19 at a nursing home in Massachusetts, according to officials.A total of 30 people were infected at the Sunny Acres Nursing and Rehabilitation Center in Chelmsford, according to statistics released weekly by the Massachusetts Department of Public Health.The outbreak comes after 15 weeks of no positive cases at the nursing home, Sunny Acres administrator Jeff Schwartz wrote on its website. Many of the residents began testing positive in late September.“Unfortunately, it has proved impossible to keep this rapidly spreading and highly contagious virus out of this center,” Schwartz said.Several residents have moved past their 14-day isolation period and are now recovering, Schwartz said. The facility has been receiving support from infection control specialists and has been following state and federal COVID-19 guidance.Meanwhile, one church in North Carolina has been barred from holding services after a week-long convocation drew more than 1,000 people, leading to three deaths.The convocation held by the United House of Prayer for All People led to a COVID-19 cluster tied to 121 cases in three counties, ABC Charlotte affiliate WSOC reported. Those numbers do not include an additional 127 people who were tested in drive-by facilities on Friday.The Mecklenburg County Health Department issued an “Abatement of Imminent Hazard” on the church due to the cluster.“We have taken this action out of an abundance of caution to prevent the COVID-19 virus from further spreading in our community,” Mecklenburg County public health director Gibbie Harris said in a statement. “This type of order is rare, but sometimes necessary. It prevents the church from opening or allowing any further gathering, making sure we stop this outbreak from going any further.”The order was issued after church leaders announced they still planned to hold large events scheduled for Oct. 25 through Oct. 31, according to WSOC.All in-person gatherings at United House of Prayer facilities are now canceled until at least Nov. 6, and the church is required to clean and disinfect indoor surfaces.Copyright © 2020, ABC Audio. All rights reserved.last_img read more

Catholic order pledges $100 million to benefit descendants of enslaved people it sold

first_imgDescendants Truth and Reconciliation FoundationBy CATHERINE THORBECKE, ABC News(NEW YORK) — The Jesuit Conference of U.S. and Canada, an order of the Catholic Church, announced the goal of raising $100 million to benefit the descendants of enslaved people historically owned and sold by Jesuits.The money will go toward a newly formed foundation, the Descendants Truth & Reconciliation Foundation, that was created by the church in partnership with the GU272 Descendants Association, a group of descendants of enslaved people who were sold by Jesuits in 1838.“Jesuits have always known our history of slaveholding, but it was not until 2016 that we met the descendants of Jesuit slaveholding and that completely changed our understanding of this historic sin,” Fr. Tim Kesicki, president of the Jesuit Conference, told ABC News.“I think for a church which preaches forgiveness and reconciliation, this is an incredible opportunity to model what true reconciliation is,” he added.Kesicki said the vision is ultimately to create a “billion-dollar foundation,” and that the Jesuit network is committed to raising the first $100 million.Joe Stewart, the acting president of the foundation, told ABC News that its goal “is to change the conditions related to race in this country, and our focus is on true racial healing and transformation.”Stewart, who is a descendant of Isaac Hawkins, an enslaved man who was sold by Jesuits in 1838, told ABC News that the foundation has three main objectives.“One is to support the educational aspiration of those descendants of people enslaved by the Jesuits, two is to pursue true racial healing and transformation throughout the United States through programmatic support and the support of organizations and individuals doing transformative work in that area,” Stewart said. “And three is to support the elderly and infirm descendants who are experiencing economic insecurity.”Stewart said the foundation will not do reparations in the form of direct individual payments, but rather by investing in educational scholarships and offering grants to programs focused on the advancement of descendants of those enslaved by Jesuits.The partnership is not intended to “address reparations in the old sense of the 40-acres-and-a-mule approach,” according to Stewart.“This is about change, this is about moving a whole nation to a different place,” Stewart said. “This is between the largest known descendant group and one of the largest religious organizations in the world.”“In this country, we hope this partnership can be the beginning of a major movement on the part of this whole nation to put slavery and its remnants behind us, once and for all, and to build a future based on love and respect for all,” Stewart said.The new initiative comes after the police killing of George Floyd last May sparked a new racial reckoning in the country. Protests over systemic racism and police brutality against Black Americans erupted throughout the U.S. this past summer.The legacy of slavery and racism in the U.S. is also still evident in a myriad of inequities faced by Black Americans. The net worth of the average white family is 10 times greater than the average Black family, according to a 2016 report from the Brookings Institute.These imbalances have led to new calls for slavery reparations from the government and the private sector.“You can see the remnants of slavery in everything about our existence,” Stewart said. “And the minute we begin to accept that truth instead of denying it, we can begin to cure the disease of racism in this country.”Copyright © 2021, ABC Audio. All rights reserved.last_img read more

Denver Broncos the latest NFL team hampered by coronavirus

first_imgNovember 27, 2020 /Sports News – National Denver Broncos the latest NFL team hampered by coronavirus Beau Lund Written bycenter_img FacebookTwitterLinkedInEmailAugustas Cetkauskas/iStockBy CARMEN COX, ABC News(DENVER) — More positive COVID-19 tests forced the Denver Broncos to cancel Friday’s practice. This is the third time the Broncos have cancelled practice because of the coronavirus.NFL medical staff initially cleared the team to practice on Thanksgiving after moving quarterback Jeff Driskel to the reserve/COVID-19 list the same day, ESPN reports. It was unclear whether Driskel had tested positive for coronavirus or was listed as a close contact of another positive tester. On Friday, one player and two Broncos staffers tested positive, according to a team statement, prompting the team to cancel practice and close its training facility. The team said the coaching staff will meet virtually with players.Despite the cancelled practice time, the Broncos plan to play Sunday’s scheduled game at Empower Field at Mile High against the New Orleans Saints.  Copyright © 2020, ABC Audio. All rights reserved.last_img read more

UVU Men’s Basketball Signs Connor Harding

first_imgApril 16, 2021 /Sports News – Local UVU Men’s Basketball Signs Connor Harding FacebookTwitterLinkedInEmailOREM, Utah-Thursday, Utah Valley men’s basketball head coach Mark Madsen announced the Wolverines added BYU transfer, senior guard Connor Harding.The 6-6 Harding averaged 5.4 points and 2.6 rebounds per game for the Cougars this past season.Madsen lauded Harding’s ability as a “true impact player who can score the ball from all three levels.”The Pocatello, Idaho native is a former USA Today Idaho Player of the Year, Idaho Gatorade Player of the Year and 5A Idaho Statesman Player of the Year.Harding will have two seaons of eligibility remaining for the Wolverines. Brad Jamescenter_img Written bylast_img read more